دریافت کد تبادل آگهی هوشمند

آل سیس

آل سیس
آپلود عکس

برچسب ها : فایلست ،
[ پنجشنبه 30 دی 1400 ] [ 23:55 ] [ موسوی ] [37 بازدید]
پاورپوینت معرفی تست لنگرگاه های شغلی

پاورپوینت معرفی تست لنگرگاه های شغلی در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم4000 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت معرفی تست لنگرگاه های شغلی در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

فهرست مطالب

مقدمه

لنگرگاه شغلی یعنی چی؟

لنگرگاه‌های شغلی چطور مطرح شد؟

کمک تست لنگرگاه‌های شغلی به مسیر شغلی

پژوهش های کاربردی انجام شده دربارۀ لنگرگاه‌های شغلی

استفاده منابع انسانی سازمان‌ها از این تست

تبعات استفادۀ غلط از تست لنگرگاه شغلی

محل انجام دادن تست لنگرگاه‌های شغلی

بخشی از متن

مقدمه

از بین تست‌های شغل‌یابی و استعداد شغلی، تست لنگرگاه‌های شغلی یکی از بهترین تست‌ها برای تعیین اولویت‌های شما در مسیر شغلیه. در این مطلب علاوه بر معرفی اولیۀ این تست، دربارۀ کاربردی که میتونه برای شما داشته باشه و نکاتی که بهتره در هنگام انجام این تست رعایت کنید، صحبت می‌کنیم.

در ادامه با لنگرگاه‌های شغلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

لنگرگاه شغلی یعنی چی؟

Anchor به معنای لنگره و Career Anchors به معنای لنگرهای شغلی و در این تست به اون ارزش‌هایی اشاره داره که در میان این همه گزینۀ شغلی ما رو روی یک شغل یا زمینۀ کاری، متمرکز می‌کنه و مثل لنگری میمونه که کشتی رو در طوفان نگه می‌داره.

از اصطلاحات دریانوردی مثل بادبان، لنگر، قطب‌نما، سکان، فانوس دریایی و … به تمثیل برای مسیریابی و حرکت و توقف انسان هم استفاده میشه. کشتی در دریا، تشبیهی برای رهایی و گمشدگی انسان در دنیا و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روشه.

در فارسی این اصطلاح بیشتر به صورت “لنگرگاه‌های شغلی” ترجمه شده؛ شاید برای این که لنگرگاه، محل آرامش و تثبیته. با اشاره به همون قول معروفی که میگه کشتی‌ها در لنگرگاه امن هستند ولی این جایی نیست که براش ساخته شدند؛ ما به لنگرهایی برای ثبات در دریای طوفانی نیاز داریم نه لنگرگاه‌هایی برای استراحت مطلق. البته بحث این نوشته بر سر لنگر و لنگرگاه نیست.

جملۀ “ایمان (Hope)، لنگر روحه” از کتاب مقدس؛ ایمان رو باعث ثبات و آرامش روح در برابر دشواری زندگی میدونه. به نظرم مفهوم این جمله در نامگذاری این تست شغلی تاثیرگذار بوده.

همینطور که در ادامه از زبان مبدع مفهوم لنگرگاه‌های شغلی میشنویم، این تست برای این طراحی شده که عمیق‌ترین ارزش‌ها و اولویت‌های انسان رو مشخص کنه و کمک کنه سردرگمی‌های ما برای انتخاب شغل، تغییر شغل و طی مسیر پیشرفت و ارتقای عنوان شغلی کمتر بشه.

بر این اساس، این تستی نیست که به شما بگه دقیقا فلان شغل، مناسبِ شماست بلکه گرایش درونی شما رو آشکار میکنه تا طبق اون به انتخاب شغل نگاه کنید و بتونید شغل مناسب خودتون رو پیدا کنید.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پاورپوینت معرفی تست لنگرگاه های شغلی ،
[ سه شنبه 28 دی 1400 ] [ 16:29 ] [ موسوی ] [29 بازدید]
پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم4614 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

فهرست مطالب

مقدمه

الگوی فرایند ارزشمند سازی انسانی

خانواده درمانی

مفاهیم نظریه ستیر

دو جهان بینی متضاد

خانواده‌های بالنده و آشفته

ارزش خود

ارتباط

ابزارهای لازم برای ارتباط خوب (کاربرد حواس)

الگوهای ارتباطی

قواعد خانوادگی

مراحل تعیین قانون در خانواده

شبکه خانوادگی

فن پالایش روانی

اهداف درمانی ستیر: تعامل صادقانه و بازداری زدایی احساسات

بخشی از متن

مقدمه

ستیر در مزرعه ای در ویسکانسین به دنیا آمد (1988- 1916) از دیگران متفاوت بودٰ در سه سالگی خواندن را آغاز کرد. او در دوران کودکی بیشتر اوقات مریض احوال بود. دانش آموز خوبی بود. هدف اولیه او این بودٰ معلم شود. وقتی این کودک غول پیکر، بدقواره و مریض احوال بزرگ شد، از تجربه خود به عنوان یک آدم بیگانه نسبت به دیگران ناگهان حساسیت پیدا کرد این حالت سرانجام او را از پیشه معلمی در کلاس به سمت مددکاری اجتماعی با خانواده ها سوق داد.

ستیر در سال 1851 در شیکاگو به عنوان مددکار اجتماعی وارد کار خصوصی شد. کار بی نظیر او زمانی روی زبان ها افتاد که با یک بیمار زن جوان مبتلا به اسکیزوفرنی کار می کرد، مادر آن زن از دست ستیر به دادگاه شکایت کرد، اما ستیر به جای گرفتن حالت تدافعی از مادر دعوت کرد که به درمان بپیوندد، سپس از پدر و پسر ارشد خانواده خواست که به جلسه درمان بیایند که تعادل خانوادگی بدست آید.

ستیر تحت تاثیر کارموری بوون و دان جکسون با خانواده های اسکیزوفرنیک قرار گرفت. براساس نظریه ستیر: انسانها دارای پتانسیل رشد و تکامل هستند. ستیر را به عنوان استاد ارتباط و مبدع نظریه ارتباطات خانوادگی می شناسند.

ویرجینیا ستیر: الگوی فرایند ارزشمند سازی انسانی

ویرجینیا ستیر در نقش های متفاوتی همچون درمانگر ، معلم ، همکار، دوست و الگو برای بسیاری از افراد، خدمات شایانی ارائه داده است؛ تا آنجا که بعد از مرگش ، اهمیت تأثیر وی و فقدان او در این رشته در مقاله ای تحت عنوان «یادبود ویرجینیا» مورد مداقه قرار گرفت و در سال 1989 به چاپ رسید.

برای بسیاری از اشخاص ویرجینیا ستیر فقط یک خانواده درمانگر نبود، بلکه همچنین پیشگامی بود بزرگ و کامل، متخصصی با نفوذ، انسانی بسیار خوش بین با روحیه و تلاشی که موجب شروع نهضت خانواده درمانی شد. وی برداشت عمیقی از حیطه بهداشت روان داشت و بوسیله کتابها ، کارگاه ها و مصاحبه های بی شمارش، درون نگری بسیاری افراد را تغییر داد و برای تغییر زندگی بسیاری از خانواده ها فرایند درمان را با توانایی آنها متناسب ساخت.

شما نمی توانستید وجود ویرجینیا ستیر را در کارگاهها یا مصاحبه هایش با خانواده ها نادیده بگیرید. حتی اگر در پناه گروه وسیعی از مستمعین نشسته بودید او حائل ها را از میان بر می داشت و به شما می رسید. شهرت ستیر تنها به خاطر سخنرانی های بسیار ماهرانه و دیدگاههای بالینی اش ، که باعث رشد برخی روشهای درمانی دیگر شد، نبود. درمانگرانی که نزد ستیر آموزش می دیدند عمیقاً تحت تاثیر دیدِ انسان دوستانه او، که بر رشد فردی و عزت نفس تاکید داشت، قرار می گرفتند.

آن طور که گفته می شود ستیر بر اثر سرطان پانکراس فوت شده است. ستیر اگر چه در سال 1988 چشمانش را به روی این دنیا بست، ولی کارها و راهش هنوز ادامه داشته و بر بیشتر خانواده درمانگران تاثیر می گذارد. حضور فوق العاده اش همیشه مشهود بود و فقدان او بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد محسوس. گویا ستیر نیروی فطری بسیار آشنایی بود که ناگهان ناپدید شد .

ویرجینیا ستیر مددکار اجتماعی ،با شیوه ای بسیار ظریف ومددکارانه ،بخش بزرگی از زندگی علمی خود را صرف ((خانواده درمانی ))نمود.او از پیشگامان رشد و تحل خانواده درمانی می باشد و به عنوان یکی از برجسته ترین خانواده درمانگران در اوایل قرن بیستم مطرح بود.

زیر بنای نظریات ستیر Satir تحلیل روانی است و دیدگاه او به ارتباطی معروف است .شیوه های او ترکیبی از انسانگرایی و ارتباطی است .درطول زندگی نظریاتش تا حدی تغییر یافته است جان کلام نظریات او بهبود ارتباطات در جهت افزایش عزت نفس است که بر اساس آن افراد هویت مستقل پیدا می کنند.نکته اصلی کار ((ستیر)) در افزایش عزت نفس افراددر یک خانواده تغییر در سیستم بین فردی است. ((ستیر))معتقد است که همبستگی مستقیمی بین عزت نفس و ارتباط وجود دارد.به عبارت دیگر عزت نفس پایین با ارتباط ضعیف رابطه مستقیمی دارد. خانواده به عنوان یک سیستم کل در نظر گرفته می شود که نمی توان آن را تبدیل به اجزا کرد،نقش ها تاثیر عمده ای بر روی عملکرد موثر خانواده دارند،این مهم از طریق نفوذ نقش ها ،فرایندهای ارتباطی پاسخ به فشارهای روانی Stree انجام می گیرد.هر دو هم به عنوان افراد و هم به عنوان خانواده می توانند رشد و تحول پیدا کنند. ((ستیر)) معقتد است (1983) که در برآوردن نیازهای عاطفی هر فرد،ارتباط احساسی اهمیت خاصی دارد،خواه این ارتباط رضایت بخش باشد یا نباشد هدف درمان باید اصلاح آن باشد.((ستیر)) دو سال قبل از مرگش در 1986 راهبرد خود را تحت عنوان ((مدل فرایند اعتباردادن به انسان (Human Validation Process )Model مطرح می کند که در آن درمانگر وخانواده هر دو نیروهایشان را روی هم می گذراند تا یک فرایند ذاتی توسعه بهداشت یا سلامت در خانواده را تهییج و تحریک کنند. استعداد و توانایی و روابط سالم در خانواده و اعضای خانواده وجود دارد در درمانگرباید آنها را به کار اندازد و تسهیل کند. ((سیتر))معتقد است که انسان ها در درون خود منابع مورد احتیاج خود را دارند تا دریک شیوه سالم رشد و تحول پیدا کنند.او می گوید وظیفه درمانگر است از:کمک کرددن به مردم تا از این توان بالقوه ای که در آنان وجود دارد بهره مند شوند و همچنین آموزش دادن به مردم تا آن که از این نیورها نهفته به طور موثری استفاده کنند. در واقع دیدگاه ((ستیر)) نسبت به خانواده عبارات است از :ترکیبی از دیدگاه اولیه او در مورد معلوم و مشخص کردن ارتباط نا موافق Discrepancy بین اعضای خانواده از یکطرف و کوشش های مرتبط با انسانگرایی از طرف دیگر به منظور ساخت و ایجاد عزت نفس و خود ارزشی در بین اعضای خانواده.

خانواده درمانی

خانواده درمانی تجربه ای، تلفیقی یکپارچه از روانشناسی انسان گرای آبراهام مزلو، درمان هایی مانند کارل راجرز، فریتز پرلز، و نظریه های سیستمی و ارتباطی خانواده مانند گریگوری بیتسون(Gregory Bateson) و دان جکسون(Don Jackson) است.

نظریه ارتباطات توسط بیتسون و همکارانش بنیان گذاری شد. نظریه ارتباطات در خانواده درمانی با بررسی ساختارها، استعاره ها و معنادهی به ارتباط نقش آفرینی می کند(کارول،۲۰۰۸). ستیر ابتدا درمانگر راهبردی بود که نظریه ارتباطات را مطرح ساخت ولی در نهایت، روش تجربه ای را استفاده کرد. از بین بردن موانع ارتباطی بین اعضا، از بین بردن چالش های دریافتی پیام های اعضا و بررسی مشکل به عنوان ارتباط ناموزون از مبانی نظریه ارتباطی ستیر است.

خانواده درمانی تجربه ای در نهایت به ۳ شاخه اصلی تقسیم می شود:

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر ،
[ سه شنبه 28 دی 1400 ] [ 0:49 ] [ موسوی ] [32 بازدید]
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل

ویژگی های کلی محصول :

آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی

شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع

توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه

در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵

رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده

برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .

نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

فهرست مطالب موجود :

معرفی

بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.

تئوری یادگیری

تکنیک های مدیریت اضطراب

تئوری پردازش احساسی

تکنیک های ارائه شده

درمان پردازش شناختی

پروتکل درمان پردازش شناختی ( جلسه به جلسه )

جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد

دستورالعمل های آینده

مراجع و منابع (6 صفحه)

بخشی از متن :

اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند.

PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد.

در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).

نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی :

جلسه 1:

  1. بررسی اجمالی درمان
  2. آموزش: PTSD و نشانه ها
  3. جمع آوری اطلاعات : علائم PTSD مراجع و علائم مربوطه
  4. آموزش: تئوری پردازش اطلاعات
  5. جمع آوری اطلاعات : حمله ی جنسی به مراجع
  6. ارائه ی اهداف و منطق درمان
  7. مشخص کردن تکلیف خانه : شرح آسیب

اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.

معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )

هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد.

جلسه ی 2:

  1. مرور تکلیف: مراجع نظرات خود را اظهار می کند
  2. شناسایی نقاط ضعف
  3. معرفی ارتباط بین افکار و احساسات
  4. معرفی صفحات A-B-C
  5. تکلیف خانه : صفحات A-B-C

هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود. سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟

بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار و ستون C برای احساسات است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...) ،
[ دوشنبه 27 دی 1400 ] [ 21:34 ] [ موسوی ] [37 بازدید]
پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم3994 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

فهرست مطالب

مقدمه

رفتار ناسازگار

علت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

عدم توجه به نیازهای اساسی کودکان

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر | مقایسه

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر | قضاوت

جلب توجه

حس مالکیت

مسئولیت های متفاوت

مشاجرات خانوادگی

علت ارثی

برخورد صحیح با ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

خونسردی

آموزش خود تنظیمی

آموزش هنر برای ابراز احساسات

مدیریت بازی

قانون گذاری

حساسیت زدایی

توجه به نیازهای اولیه کودک

حذف عوامل مخرب

سخن آخر

بخشی از متن

مقدمه

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر معمولا از کودکی آغاز می شود و ممکن است در صورتی که به شیوه ای صحیح جلوی آن گرفته نشود ادامه پیدا کند. در این میان نقش والدین به عنوان بزرگتران آن ها و مسئولین تربیت کودکان حیاتی است.در این مبحث به بررسی علت ناسازگاری و روش های جلوگیری آن می پردازیم.

رفتار ناسازگار

کودکانی که به شیوه ای غیرکارآمد به بیان احساسات خود می پردازند و فاقد مهارت صحیح برای ابراز احساسات ناخوشایند ناراحتی و فرار مشکلات و استرس هستند را غالبا ناسازگار می گویند.عموما رفتار های آن ها شامل رفتارهایی مانند، جیغ زدن، کتک زدن فرزند دیگر و گریه کردن برای دستیابی به خواسته خود می باشد.

در خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند و فواصل سنی میان آن ها کم است، ناسازگاری میان آن ها شایع و طبیعی است. اما اجازه دهید به این مطلب بپردایم، که رفتار ناسازگار شامل چه رفتاری است،چرا بچه ها با هم دعوا می کنند و علت ناسازگاری آنها چیست.

علت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

بچه ها به دلایلی با یکدیگر نزاع می کنند، که برخی از آن ها به رفتار و واکنش های آن ها مربوط می شود و بعضی به رفتارهای میان خودشان که بعضی از مهمترین این دلایل عبارتند از:

1-عدم توجه به نیازهای اساسی کودکان

در کودکانی که نیازهای آن ها برآورده نشده، به علت افزایش تحریک پذیری و احساس فشار از سمت نیاز برآورده نشده، دعوا کردن طبیعی است. زیرا آن ها ظرفیت و تحمل یک بزرگسال را ندارند و اساسا نمی دانند، در چنین شرایطی مشکل از کجا آب می خورد. مثلا وقتی کودکان شما گرسنه هستند یا خوابشان می آید، حتی ممکن است ندانند. که این گرسنگی در حال کم کردن آستانه تحمل آن ها است. بنابراین بدون توجه به عامل پس زمینه، ناخوداگاه احساس همکاری و بازی با یکدیگر را از دست می دهند. در این لحظات احساسات خود را با خشم ابراز می کنند و به صورت واکنشی به محرک های محیطی پاسخ می دهند. با امتحان کردن این موضوع و رفع این نیازها قطعا متوجه می شوید، که رفتار آن ها کاملا تغییر کرده است. بنابر این مبنای بعضی دعواها می تواند، نیازهای اولیه یک کودک باشد.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان ،
[ يکشنبه 26 دی 1400 ] [ 11:33 ] [ موسوی ] [37 بازدید]
پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) ،
[ شنبه 25 دی 1400 ] [ 18:52 ] [ موسوی ] [42 بازدید]

پاورپوینت نظام جبران خدمت (فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی با عنوان نظام جبران خدمت در حجم 16 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت نظام جبران خدمت (فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی)

دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی با عنوان نظام جبران خدمت
نظام جبران خدمت
تعریف استراتژی جبران خدمت
تئوریهای جبران خدمت  (حقوق و مزایا) 
تئوریهای کلان  
مزد اجتماعی
تئوریهای کنترل مزد
توجیه نئو کلاسیک 
تئوریهای خرد 
تئوریهای خرد خرد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 744 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

عنوان: پاورپوینت نظام جبران خدمت (فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی)

دسته: مدیریت (مدیریت منابع انسانی- مدیریت منابع انسانی پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 16 اسلاید

کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی از جمله منابع مهم درس مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته در سطح کارشناسی و ارشد رشته های مجموعه مدیریت میباشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب با عنوان « نظام جبران خدمت» می باشد که در حجم 16 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی ( ارائه در کلاس به شکل سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد ، بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

نظام جبران خدمت

تئوریهای جبران خدمت : (حقوق و مزایا)

تئوریهای کلان

مزد اجتماعی

تئوریهای کنترل مزد

توجیه نئو کلاسیک

تئوریهای خرد

تئوریهای خرد خرد

تعریف استراتژی جبران خدمت

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت نظام جبران خدمت (فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی)


برچسب ها : پاورپوینت نظام جبران خدمت (فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی) ،
[ شنبه 25 دی 1400 ] [ 10:30 ] [ موسوی ] [37 بازدید]

باورپوینت آموزشی انتقال جرم در تقطیر غشایی اسمزی OMD

دانلود باورپوینت آموزشی انتقال جرم در تقطیر غشایی اسمزی OMD


مشخصات فایل
تعداد صفحات56
حجم920 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی شیمی

توضیحات کامل

دانلود باورپوینت آموزشی انتقال جرم در تقطیر غشایی اسمزی OMD جهت رشته مهندسی شیمی در قالب 56 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

منظور از اسمزمعکوس عبور یک حلال مانند آب از یک غشای چگال است که نسبت به حلال تراوا است (A)، اما نسبت به حل شونده (ها) ناتراوا است (B) (مانند یونهای غیر آلی).

فرآیند اسمز بعنوان یک فرآیند تفکیک مفید نیست، چرا که حلال در جهت اشتباهی منتقل می شود که این به جای تفکیک باعث ترکیب می شود. ولی جهت انتقال حلال درون غشا می تواند چنانچه در شکل صفحه بعد نشان داده شده، معکوس شود. این کار با اعمال فشار بر سمت چپ غشا صورت می گیرد که بزرگتر از مجموع فشار اسمزی و فشار در سمت راست است.

فهرست مطالب
اسمز معکوس
تفکیک غشایی اسمز معکوس (RO)
تأثیر غلظت قطبیت براسمز معکوس
برخی دیگر از کاربردهای اسمز معکوس
فواید تقطیر غشائی
کاربردهای تقطیر غشایی
انواع تقطیر غشائی
اصول فرآیند OMD
خواص محلول استخراجی
انتقال جرم
قطبیت دمایی
قطبیت غلظتی
مشخصات غشا‌های استفاده شده در OMD
ماژولهای OMD و کاربردهای فرآیندی
اثر ضخامت غشاء استفاده شده بر فلاکس نفوذی در طول فرایند های OMD و DCMD
شرح فرایند آزمایش
جنبه انتقال جرم
انتقال جرم در لایه های مرزی
تاثیر غلظت عامل اسمزی
تاثیر شدت جریان عامل اسمزی
تاثیر سایز حفره ها
تاثیر نوع عامل اسمزی
تاثیر دما
نتایج
مقادیر ضریب انتقال جرم برای غلظتهای متفاوت عامل اسمزی
مقادیر ضریب انتقال جرم برای شدت جریان های متفاوت
مراجع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها : باورپوینت آموزشی انتقال جرم در تقطیر غشایی اسمزی OMD ،
[ چهارشنبه 22 دی 1400 ] [ 11:59 ] [ موسوی ] [34 بازدید]
ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

هدف از این پایان نامه بررسی ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات148
حجم3308 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

پژوهش حاضر يك تحقيق توصيفي از نوع همبستگي است. هدف از پژوهش حاضر بررسی عملکرد خانواده با ویژگی های روانشناختی و كمرويي نوجوانان مي باشد.(منظور از ويژگي هاي روانشناختي در اين تحقيق بررسي ميزان اضطراب و افسردگي در نوجوانان است.).در واقع در این پایان نامه به بررسی ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران می پردازیم.


خانواده كانوني است كه بايد استرس هاي وارد شده به اعضاي خود را تخفيف داده و راه رشد و شكوفايي آنان را همواركند. اگر محيط خانواده سالم و سازنده باشد و نيازهاي جسمي و رواني اعضا را برآورده كند فرد از سرچشمه طبيعي كمك سيراب مي شود و نيازي به نهادهاي امداد رساني خارج از خانواده ندارد.

شواهد پژوهشي نشان داده اند كه عملكرد خانواده بر سلامت روانشناختي نوجوانان، آسيب هاي رواني، خودكشي و عزت نفس اثر دارد (مرادي، 1385). از آن جايي‎كه شخصيت كودكان در خانواده شكل مي گيرد و كودك با والدين همانندسازي مي كند لذا چگونگي رفتار والدين و شيوه تربيتي شان نه تنها در بهداشت رواني او بلكه در شكل گيري هويت هم نقش بسزايي دارد.


گروه نمونه مورد مطالعه در اين پژوهش 240 نفر بود كه تعداد 40 نفر به دليل نقص در تكميل مقياس ها كنار گذاشته شدند و نمونه نهايي به 200 نفر، شامل 200 دختر نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران تقليل پيدا كردند.ابزارهايي كه در اين پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند عبارتند از پرسش نامه كمرويي،پرسش نامه اضطراب بك،پرسش نامه افسردگي بك،پرسش نامه عملكرد خانواده،پرسش نامه دموگرافيك. با توجه به ماهيت متغير ها و طرح پژوهش از مدل هاي همبستگي و تحليل رگرسيون براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد.


سئوالهای پژوهش حاضر بشرح ذيل می باشد

  1. 1-ارتباط بين عملكرد خانواده و كمرويي نوجوانان چگونه است؟

  2. 2-رابطه بين اضطراب و كمرويي چگونه است؟

  3. 3-رابطه بين افسردگي و كمرويي چگونه است؟


فهرست مطالب
فصل اول:گستره مساله مورد بررسي
1-1-مقدمه 1
1-2-بيان مساله 3
1-3-سوال هاي پژوهش 6
1-4-ضرورت پژوهش 6
1-5-اهداف پژوهش 7
1-6-فرضيه هاي پژوهش 8
1-7-تعاريف نظري و عملياتي مفاهيم و متغيرهاي پژوهش 8

فصل دوم: مرروي بر يافته هاي نظري و پژوهشي در قلمرو مساله مورد بررسي
2-1-خانواده و تعاملات آن 11
2-2-موقعيت هاي ايجاد كننده آسيب نوجوانان 14
2-2-1-دوره وجواني 16
2-3-كمرويي 18
2-3-1-تعريف كمرويي 18
2-3-2-شيوع كمرويي 25
2-3-3-پيامدهاي‌كمرويي 26
2-3-4-پيوستار كمرويي 28
2-3-5-علل كمرويي 30
2-3-6-نظريه هاي كمرويي 34
2-3-6-1-نظريه روان تحليل گري 34
2-3-6-2-نظريه اريكسون 34
2-3-6-3-نظريه اسنادي زيمباردو 34
2-3-6-4-نظريه شناختي آرنولد باس 35
2-3-7-كمرويي و ويژگي هاي روانشناختي 35
2-3-8-ارتباط خانواده با ويژگي هاي روانشناختي 37


فصل سوم:روش تحقيق
3-1-طرح پژوهش 47
3-2-جامعه آماري 47
3-3-گروه نمونه 47
3-4-روش نمونه گيري 47
3-5-ابزارهاي پژوهش 47
3-5-1-پرسش نامه اطلاعات دموگرافيك 48
3-5-2- پرسشنامه سنجش خانواده مک مستر 48
3-5-3--پرسش نامه کمرویی 49
3-5-4-پرسش نامه اضطراب بک 50
3-5-5-پرسشنامه افسردگي بك 50
3-6-روش‌اجراي آزمون ها 52
3-7-شيوه‌تجزيه و تحليل 52

فصل چهارم:يافته هاي پژوهش
4-1-يافته‌هاي توصيفي 55
4-2-يافته‌هاي استنباطي 62
3-4-يافته هاي انبي 65

فصل پنجم:بحث و نتيجه گيري
5-1-بحث‌درچهارچوب‌قرضيه‌هاي پژوهش 68
5-2-نتيجه گيري 70
5-3-محدوديتها 71
5-5-پيشنهادها 71


منابع فارسي 72
منابع انگليسي 73


پيوست ها 82


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران ،
[ سه شنبه 21 دی 1400 ] [ 17:09 ] [ موسوی ] [37 بازدید]
پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک) در 42 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک) در 42 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

42 صفحه ورد (41 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

فهرست مطالب

جلسه اول - ارزیابی و آموزش بیمار

جلسه دوم - آرام سازی و باز آموزی تنفسی

جلسه سوم - شناسایی افکار ناکارآمد و مقابله با آن

جلسه چهارم - مواجهه

جلسه پنجم - مواجهه و بازسازی شناختی

جلسه ششم - پی گیری

پیوست ها

پرسشنامه اضطراب بک

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کار برگ یادداشت روزانه افکار منفی

کار برگ مقابله با افکار منفی

برگه دستورالعمل آرام سازی

برگه دستورالعمل باز آموزی تنفس

کار برگ سلسه مراتب موقعیت های آغازگر پانیک

کار برگ تمرین مواجهه

منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول - ارزیابی و آموزش بیمار

اهداف جلسه:

1. برقراری ارتباط درمانی

٢. اخذ شرح حال از بیمار و ارزیابی شدت اختلال

٣. آموزش بیمار

۴. تعیین اهداف

وسایل مورد نیاز:

۱. راهنمای مداخله مختصر در اختلال پانیک

۲. پرسشنامه اضطراب بک

مروری بر جلسه

جلسه اول به تعبیری مهمترین جلسه درمان است چرا که بیشتر بیماران بعد از این جلسه است که تصمیم می گیرند درمان را ادامه دهند یا آن را قطع کنند. بنابراین، شما باید بتوانید رابطه درمانی خوبی با بیمار برقرار کرده و او را نسبت به درمان امیدوار سازید. همچنین، در این جلسه باید یک سری اطلاعات را در مورد حمله پانیک، و علل و درمان آن در اختیار بیمار بگذارید و در نهایت، با همکاری بیمار اهداف درمان را تعیین کنید.

1. برقراری ارتباط درمانی

بیمار وقتی نزد درمانگر می آید در انتظار از او دارد: اول این که درمانگر اضطراب و درماندگی او را درک کند و دوم این که برای مشکل وی راه حلی داشته باشد. در یک ارتباط درمانی موفق، باید بتوانید به بیمار نشان دهید که می توانید به این انتظارات بیمار پاسخ دهید.

بنابراین، برای ایجاد یک ارتباط درمانی خوب، سعی کنید وقتی بیمار درباره ترس و وحشتش حرف می زند، احساس او را بفهمید. برای این کار به دقت به حرف های بیمار گوش کنید، سر خود را به علامت گوش دادن تکان دهید، در حالت نشسته بر روی صندلی کمی به جلو خم شوید تا نشان دهید موضوع برایتان مهم است و در نهایت با احساس بیمار همدلی کنید. برای مثال بگویید "این حمله ها باید خیلی آزاردهنده باشند ".

علاوه بر این، امیدواری خود را نسبت به بهبود بیمار نشان دهید. مثلا به بیمار بگویید "میدونم این بیماری تاب و توانت را گرفته، اما خوشبختانه درمان های خوب و موثری برای آن وجود دارد ".

نکته مهم آن است که بهیچوجه بیمار را نصیحت نکنید چون این کار به رابطه درمانی صدمه می زند. مثلا به بیمار نگویید " حل این مشکل فقط به سعی و پشتکار تو بستگی دارد. تو باید سخت تلاش کنی، اون موقع مقابله با حمله پانیک سخت نخواهد بود. اگر چه این حرف اشتباه نیست اما لحن نصیحت گرانه دارد.

٢. اخذ شرح حال از بیمار

بیماران به درمانگران باتجربه، اعتماد می کنند. بنابر این، دانش بالینی و تجربه درمانی خود را با سوالات دقیق نشان دهید. حتی وقتی بیمار از طرف همکاران به شما ارجاع شده و در نامه ارجاعی و یا پرونده وی، تشخیص او ذکر شده است، باز هم گرفتن شرح حال مناسب ضروری است. این کار هم به بهبود رابطه درمانی کمک می نماید و هم اطلاعات لازم را برای مراحل بعدی مداخله آماده می کند.

در اخذ شرح حال، موضوعات زیر را روشن کنید:

• بیمار به خاطر چه مشکلی مراجعه کرده است؟ و علائم آن کدامند؟

• مشکل از کی شروع شد؟ و چرا؟

• بیمار درباره این مشکل چطور فکر می کند؟

• بیمار برای از برطرف کردن مشکل تا حالا چه کارهایی کرده است؟ و نتیجه آن چه بوده است؟

• مشکل فعلی چه تأثیری بر زندگی و روابط بیمار داشته است؟

۳. ارزیابی شدت اضطراب

مشکل اصلی بیمار، اضطراب شديد (وحشت زدگی) است. برای ارزیابی شدت این اضطراب از دو شیوه می توان استفاده کرد. اول اینکه از خود بیمار سوال کنید که سطح اضطرابش چقدر است و دوم از یک پرسشنامه معتبر اضطراب استفاده کنید.

برای بیمار توضیح دهید که ارزیابی شدت اضطراب کمک می کند تا در انتهای کار متوجه شویم درمان چقدر موفق بوده است. سپس از بیمار بخواهید پرسشنامه اضطراب بک (پیوست را ملاحظه کنید) را تکمیل کند

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک) ،
[ سه شنبه 21 دی 1400 ] [ 17:03 ] [ موسوی ] [44 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.


ال سیس مفتخر است به توزیع فایلهای دانشجویی , تحقیقاتی و پزوهشی در ایران-با ما همراه باشید-با سپاس
آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 56
هفته گذشته : 87
ماه گذشته : 1305
سال گذشته : 186785
کل بازدید : 639975
کل مطالب : 1308
نظرات : 0
امکانات وب

دریافت کد تبادل آگهی هوشمند

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]