آل سیس
پاورپوینت تکنیک DILO یک روز به جای کارمند

پاورپوینت تکنیک DILO یک روز به جای کارمند شامل 28 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم4026 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

پاورپوینت تکنیک DILO یک روز به جای کارمند

پاورپوینت تکنیک DILO یک روز به جای کارمند شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

اگر نگران این مسئله هستید که آیا گروه یا کل سازمان‌تان به طور مؤثری از زمان‌شان استفاده می‌کنند یا نه؛ استفاده از تحلیل DILO برای پیگیری و ثبتِ این موارد که واقعا چه کاری، توسط چه کسی و برای چه مدت انجام شده، شیوه‌ای ساده و روشن برای رسیدن به پاسخ است.

با این تحلیل می‌توانید پرسش‌های زیر را مطرح کنید:

آیا افراد بیشتر زمان خود را هدفمند سپری می‌کنند؟

آیا انرژی‌های آنها متمرکز بر وظایف هدف‌محور است یا متمرکز بر لذت‌بخش‌ترین و آسان‌ترین وظایف؟

آیا افراد در سطح درستی از جزئیات کار می‌کنند؟

آیا آنها کار را به خوبی به دیگران محول می‌کنند؟

آیا حجم کار افراد با تجارب آنها هم‌خوانی دارد؟

قسمت اعظم فعالیت‌های افراد، برنامه‌ریزی شده است یا خودجوش؟

پس از انجام تحلیل DILO، درک بهتری از مسائل مربوط به زمان و چالش‌های پیش روی گروه‌تان خواهید داشت و بهتر می‌توانید به دیگران کمک کنید تا از روز کاری‌شان، استفاده‌ی مؤثری داشته باشند.

DILO چیست؟

تکنیک «یک روز از زندگی» نخستین بار در سال ۱۹۹۴ در مقاله‌ای توسط فرانسیس گوئیلارت (Francis Gouillart) و فردریک دی استوردیوانت (Frederick D. Sturdivant) با عنوان «Spending a Day in the Life of Your Customers» مطرح شد که برای سناریوهای تحقیق بازار در بخش تولید متمرکز بود. شما نیز با تمرکز بر فعالیت‌های گروه‌تان، می‌توانید ابزار مشاهده‌ای قدرتمندی به وجود آورید که از تجارب روزانه‌ی اعضا استفاده می‌کند و مروری واقع‌گرایانه‌ای بر روزهای کاری آنها دارد.

با DILO می‌توانید وظایف افراد را شناسایی کنید و نقش‌هایی را که آنها به عنوان بخشی از کار روزانه‌شان ایفا می‌کنند؛ مورد تحلیل قرار دهید. می‌توانید مشکلات و چالش‌های عملیاتی روزمره‌شان را به طور واضح ببینید و روش‌هایی برای رسیدگی به آنها کشف کنید. وقتی تصویر شفافی از شیوه‌ی استفاده از زمان داشته باشید، دیگر نیازی نیست در مورد آنچه رخ می‌دهد فرضیه‌پردازی کنید و هنگام تخصیص منابع احتمالی دچار اشتباه شوید.

شما می‌توانید ببینید که افراد چقدر از زمان‌شان را صرف کارهایی می‌کنند که ارزش‌آفرینی به همراه دارند (و مردم برای آنها پول پرداخت خواهند کرد) و چقدر زمان صرف کارهایی می‌شود که ارزش‌آفرینی ندارند؛ بعد هم به جای آنکه وقت خود را بیهوده صرف مشکلات فرضی کنید، می‌توانید به حل مشکلات واقعی بپردازید.

برای مثال به خلاصه‌ی یک ساعت از زندگی کارمند فرودگاه در شکل زیر دقت کنید. مقیاس رتبه‌بندی از ۱ (کم) تا ۵ (زیاد) بوده و نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی مؤثر از زمان است.

قدرت واقعی DILO این است که باعث می‌شود باب گفت‌وگو پیرامون اینکه چه کاری توسط چه کسی باید صورت بگیرد باز بشود. همواره برخی از نتایج تعجب‌آور خواهند بود: آنچه که فکر می‌کنید افراد وقت خود را صرف آن می‌کنند و آنچه واقعا انجام می‌دهند، دو چیز متفاوت هستند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

DILO چیست؟

استفاده از تحلیل DILO

مرحله‌ی ۱: محدوده‌ی خود را مشخص کنید

مرحله‌ی ۲: هدف‌تان را بیان کنید

مرحله‌ی ۳: انواع فعالیت و فعالیت‌های اصلی را شناسایی کنید

مرحله‌ی ۴: کاربرگ DILO خود را آماده کنید

مرحله‌ی ۵: تحلیل فعالیت شرکت‌کنندگان را با یکدیگر مقایسه کنید

مرحله‌ی ۶: کاربرگ DILO را تحلیل کنید

مرحله‌ی ۷: به منظور پیشرفت، DILOها را به اشتراک‌ بگذارید و برنامه‌ریزی کنید

عنوان : تکنیک DILO یک روز به جای کارمند

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تکنیک DILO یک روز به جای کارمند


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب ها : پاورپوینت تکنیک DILO یک روز به جای کارمند ،
[ جمعه 17 مرداد 1399 ] [ 16:37 ] [ موسوی ] [58 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

ال سیس مفتخر است به توزیع فایلهای دانشجویی , تحقیقاتی و پزوهشی در ایران-با ما همراه باشید-با سپاس
آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 3
بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 114
هفته گذشته : 282
ماه گذشته : 1409
سال گذشته : 174907
کل بازدید : 628097
کل مطالب : 1290
نظرات : 0
امکانات وب
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]