آل سیس

پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

دانلود پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته بررسی برنامه سازی پیشرفته پاورپوینت جامع و کامل برنامه سازی پیشرفته کاملترین پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته پکیج پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته مقاله برنامه سازی پیشرفته تحقیق برنامه سازی پیشرفته

دانلود پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

دانلود پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته
بررسی برنامه سازی پیشرفته
پاورپوینت جامع و کامل برنامه سازی پیشرفته
کاملترین پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته
پکیج پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته
مقاله برنامه سازی پیشرفته
تحقیق برنامه سازی پیشرفته
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1857 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 568

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 568 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم برنامه سازی پیشرفته زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعمل‌های این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب می‌شود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامه‌نویسی در آن آسان است ››› مقدمه: ++C که از نسل C است، تمام ویژگی‌های C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شی‌گرا» است. می‌توان با استفاده از این خاصیت، برنامه‌های شی‌گرا تولید نمود. برنامه‌های شی‌گرا منظم و ساخت‌یافته‌اند، قابل روزآمد کردن‌اند، به سهولت تغییر و بهبود می‌یابند و قابلیت اطمینان و پایداری بیشتری دارند. اهم مطالب این كتاب : جلسه سوم: «انتخاب» جلسه دوم: «انواع اصلی» جلسه پنجم: «توابع» جلسه چهارم: ‹‹تكرار» جلسه اول: «مقدمات برنامه‌نویسی با C++» جلسه‌ ششم: « آرایه‌ها» جلسه نهم: «شیئ‌گرایی» جلسه‌ هشتم: «رشته‌های‌ كاراكتری و فایل‌ها در ++Cاستاندارد» جلسه‌ دهم: «سربارگذاری عملگرها» جلسه هفتم: «اشاره‌گرها و ارجاع‌ها» جلسه یازدهم: «تركیب و وراثت» جلسه اول مقدمات برنامه‌نویسی با C++ آنچه در این جلسه می خوانید: 1- چرا C++ ؟
2- تاریخچۀ C++
3- آماده‌سازی مقدمات
4- شروع کار با C++
5- عملگر خروجی
6- لیترال‌ها و کاراکترها
7- متغیرها و تعریف آن‌ها
8- مقداردهی اولیه به متغیرها
9- ثابت‌ها
10- عملگر ورودی هدف کلی:
آشنایی با تاریخچه و مزایای زبان برنامه‌نویسی C++ و بیان مفاهیم بنیادی شی‌گرایی و عناصر مهم برنامه‌های C++ هدف‌های رفتاری: انتظار می‌رود پس از پایان این جلسه بتوانید:
- مزایای زبان C++ را بر زبان‌های مشابه ذکر کرده و تفاوت آن را با زبان C بیان کنید.
- شرح مختصری از روند پیشرفت زبان‌های برنامه‌نویسی را بیان کرده و مشکلات هر دوره را به اختصار شرح دهید.
- مزایای شی‌گرایی در تولید نرم‌افزار را برشمارید.
- اصول سه‌گانۀ شی‌گرایی را نام برده و هر یک را به اختصار شرح دهید. >> - قالب کلی برنامه‌های C++ را بشناسید و بتوانید برنامه‌های کوچک را نوشته و آزمایش کنید.
- عملگر ورودی و خروجی را در C++ شناخته و از آن‌ها در برنامه‌ها استفاده کنید.
- نحوۀ اعلان متغیرها و شیوۀ مقداردهی به آن‌ها را بدانید.
- سه موجودیت «لیترال»، «کاراکتر» و «عدد» را شناخته و فرق بین آن‌ها را شرح دهید.
- علت و شیوه‌های افزودن توضیح به کد برنامه را شرح دهید.
- علت و شیوۀ معرفی ثابت‌ها در برنامه را شرح دهید. مقدمه در دهه 1970 در آزمایشگاه‌های بل زبانی به نام C ایجاد شد. انحصار این زبان در اختیار شرکت بل بود تا این که در سال 1978 توسط Kernighan و Richie شرح کاملی از این زبان منتشر شد و به سرعت نظر برنامه‌نویسان حرفه‌ای را جلب نمود.
هنگامی که بحث شی‌گرایی و مزایای آن در جهان نرم‌افزار رونق یافت، زبان C که قابلیت شی‌گرایی نداشت ناقص به نظر می‌رسید تا این که در اوایل دهۀ 1980 دوباره شرکت بل دست به کار شد و Bjarne Stroustrup زبان C++ را طراحی نمود C++ ترکیبی از دو زبان C و Simula بود و قابلیت‌های شی‌گرایی نیز داشت. از آن زمان به بعد شرکت‌های زیادی کامپایلرهایی برای C++ طراحی کردند. این امر سبب شد تفاوت‌هایی بین نسخه‌های مختلف این زبان به وجود بیاید و از قابلیت سازگاری و انتقال آن کاسته شود.
به همین دلیل در سال 1998 زبان C++ توسط موسسۀ استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) به شکل استاندارد و یک‌پارچه در‌آمد. 1- چرا C++ ؟ زبان C یک زبان همه منظوره است در این زبان عملگر‌هایی تعبیه شده که برنامه‌نویسی سطح پایین و به زبان ماشین را نیز امکان‌پذیر می‌سازد چون C عملگرهای فراوانی دارد، کد منبع برنامه‌ها در این زبان بسیار کوتاه است برنامۀ مقصدی که توسط کامپایلرهای C ساخته می‌شود بسیار فشرده‌تر و کم‌حجم‌تر از برنامه‌های مشابه در سایر زبان‌ها ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته


برچسب ها : پاورپوینت برنامه سازی پیشرفتهl. ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:44 ] [ موسوی ] [69 بازدید]

پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی

دانلود پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی بررسی راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی پاورپوینت جامع و کامل راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی کاملترین پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی

دانلود پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی

دانلود پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی
بررسی راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی
پاورپوینت جامع و کامل راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی
کاملترین پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 411 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 130 صفحه

راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی

اصول مناسب پروفیلاكسی پیش از عمل بر مبانی زیر استوار است: ایجاد غلظت بافتی موثر پیش و حین عمل جراحی با تجویز یك دوز حدود 30 تا 45 دقیقه پیش از انسیزیون (در مرحله القای بیهوشی)

_ دوز موثر براساس وزن بیمار بطور مثال برای سفالوسپورینها:
الف) وزن كمتر از 70 كیلو گرم: سفازولین1gr/IV
ب) وزن بیش از 70 كیلوگرم: سفازولین 2gr/IV _ مدت عمل جراحی:
الف) كمتر از 3 ساعت یك تك دوز
ب) بیش از 3 ساعت یك دوز موثر اضافی
ج) در اعمال همراه با خونریزی سریع و مصرف مایعات بیشتر برحسب مورد ممكن است اندیكاسیون مصرف آنتی بیوتیك پروفیلاكتیك مجدد پیدا كند.
_ حتی بهترین رژیم های پروفیلاكتیك نیز جایگزین تكنیك استاندارد و مناسب جراحی و مراقبتهای پس از جراحی نمی شود اصول مناسب پروفیلاكسی پیش از عمل بر مبانی زیر استوار است: بر اساس ضرورت اورژانسی برای نجات زندگی باید بلافاصله انجام شود مثل خونریزی شدید شکستگی جمجمه زخم گلوله سوختگی وسیع انسداد مثانه یا روده تراکئوستومی
فوری به توجه سریع نیاز دارد در عرض 30-24 ساعت مثل عفونت کیسه صفرا سنگ کلیه و حالب
ضروری نیاز به جراحی در عرض چند هفته یا چند ماه مثل کاتاراکت هیپرپلازی پروستات اختلالات تیروئید
انتخابی جراحی در اولین فرصت مناسب عدم انجام سبب خطر حیاتی نمی شود مثل ترمیم بافت جوشگاه فتق ساده ترمیم واژن هموروئید برداشتن لوزه
اختیاری تصمیم بر عهده بیمار مثل جراحی زیبایی 2- بر اساس اهداف تشخیصی Diagnostic لاپاراتومی تجسسی
درمانی Curative اکسزیون تومور برداشتن آپاندیس ملتهب
ترمیمی Reparative ترمیم لب شکری
تسکینی Palliative گاستروستومی قطه ریشه عصب وارد کردن بالون داخل رگ
زیبایی Cosmetic جراحی بینی - بر اساس درجه خطر زایی ماژور برداشتن کامل پستان ؛ کلیه ، کیسه صفرا قطع عضو

مینور کشیدن دندان بیوپسی کورتاژ برداشتن زگیل پرستاری قبل،حین و بعد از بیهوشی و عمل مرحله قبل از عمل جراحی :
مرحله قبل از عمل جراحی از زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی شروع می شود و با انتقال بیمار به تخت اتاق عمل پایان می پذیرد.
فعالیت های پرستاری در این دوره شامل :
بررسی کلی وضعیت بیمار قبل از روز جراحی از طریق انجام مصاحبه قبل از عمل که شامل : بررسی اطلاعات فیزیکی و روانی بیمار/تاریخچه بیهوشی قبلی و شناسایی آلرژیها یا مشکلات ژنتیک.
اطمینان از انجام همه آزمایشات مورد نیاز
فراهم کردن سرویس مناسب مشاوره و ارائه اطلاعات و آموزش های لازم در مورد بهبود بعد از بیهوشی و مراقبت های بعد از عمل می باشد.
آمادگی برای جراحی بررسی عوامل بهداشتی مؤثر قبل از عمل :
وضعیت تغذیه ای و مایعات بدن
اعتیاد به مواد مخدر و الکل
وضعیت تنفس
وضعیت قلبی-عروقی
عملکرد کبد و کلیه
عملکرد غدد درون ریز
عملکرد سیستم ایمنی
درمان دارویی پیشین
عوامل روانی اجتماعی
اعتقادات مذهبی و فرهنگی مراقبت های پرستاری قبل از عمل جراحی

آموزش بیمار قبل از عمل جراحی

شامل آموزش روش تنفس بعد از عمل و ورزش های اندام تحتانی به منظور جلوگیری از عوارض بعد از عمل است.
آموزش به بیمار را باید از زمان پذیرش آغاز کرد .

آموزش تنفس عمیق و تمرین های سرفه و اسپیرومتری تشویقی

پرستار به بیمار آموزش می دهد که در وضعیت نشته بنشیند تا ریه ها تا حداکثر امکان منبسط شوند و نیز توضیح می دهد که چگونه دم عمیق و آهسته و بازدم آهسته را انجام دهد.
در صورت انجام برش جراحی روی قفسه ی بیمار باید کف دو دست خود را روی برش قرار دهد تا حین سرفه حداقل فشار به آن وارد شود.

تحرک و حرکت فعال بدن
هدف بهبود گردش خون ،جلوگیری از رکود خون در سیاهرگ ها و تبادل و مطلوب گاز در ریه است.
پرستار به بیمار آموزش می دهد که به چه شکلی از پهلویی به پهلوی دیگر بغلتد.
ورزش اندام ها شامل: خم و راست کردن مفاصل زانو و ران می باشد.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی


برچسب ها : پاورپوینت راهنمای استفاده از آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک پیش از اعمال جراحی . ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:43 ] [ موسوی ] [73 بازدید]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام در حجم 45 صفحه ورد؛ قابل ویرایش با فرمت docx شامل مقدمه، انواع مدلهای قیمت گذاری، مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای، مدل قیمت گذاری آربیتراژ، مدل ارزش گذاری درآمد (سود) باقیمانده، مدل های قیمت گذاری مبتنی بر تنزیل جریان نقد، مدل ارزش افزوده اقتصادی، عوامل عمدة تأثیرگذار بر تصمیم شرکتها در نگه داشت

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام
تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام
چرخه وجه نقد و قیمت سهام
مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت سهام
مبانی چرخه وجه نقد 
مبانی قیمت سهام
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

مبانی نظری و پیشینه تحقیق" چرخه وجه نقد و قیمت سهام" در حجم 45 صفحه ورد؛ قابل ویرایش با فرمت docx.

فهرست مطالب:

1- 2- مقدمه

2-2- انواع مدلهای قیمت گذاری

2-2-1- مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای

2-2-2- مدل قیمت گذاری آربیتراژ

2-2-3- مدل ارزش گذاری درآمد (سود) باقیمانده

2-2-4- مدل های قیمت گذاری مبتنی بر تنزیل جریان نقد

2-2-5- مدل ارزش افزوده اقتصادی

2-3- عوامل عمدة تأثیرگذار بر تصمیم شرکتها در نگه داشت وجه نقد

2-3-1- نظریۀ موازنه

2-3-2- نظریۀ سلسله مراتب تأمین مالی

2-3-2-1-عوامل تعیین کننده وجه نقد از دیدگاه سلسله مراتب تأمین مالی

2-3-3- تئوری نمایندگی

2-4- انگیزه های نگه داشت وجه نقد

2-5- اثر تورم بر نگهداشت وجه نقد شرکتها

2-6- اثر چرخۀ عملیاتی بر نگه داشت وجه نقد شرکتها

2-7- پیشینه تحقیقات

2-7-1-پیشینه تحقیقات داخلی

2-7-2- پیشینه تحقیقات خارجی

2-7-3- خلاصه تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

منابع فارسی و لاتین

بخشهایی از متن فایل:

حجازی و همکاران(1394) ، در مقاله ای با عنوان " اثر بازار، نقدشوندگی و تکانه بر تغییرات عمده قیمت سهام "به بررسی عوامل مؤثر برتغییرات عمده قیمت سهام، اثرعامل بازار، اندازه، ارزش،نقدشوندگی و تکانه تغییرات عمده قیمت سهام پرداختند. در این تحقیق جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1386 تا پایان سال 1391 است. برآورد مدل با استفاده از رگرسیون لجستیک و برای داده های پانل صورت گرفت. درکل، نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ی تحقیق، بیانگر رابطه معنادار بین متغیرهای مورد بررسی و تغییرات عمده قیمت سهام است. درمیان عوامل مورد بررسی، عامل نقدشوندگی مهمترین متغیر برای توضیح احتمال کاهش و عامل بازار اثرگذارترین متغیر بر احتمال افزایش قیمت سهام بود.

وانگ و همکاران ( 2014 ) ، " تورم، چرخۀ عملیاتی و نگهداشت وجه نقد در بازار سهام چین" را درسالهای 1998 تا 2009 بررسی کردند. نتایج آنان نشان داد ارتباط منفی و معناداری بین نگهداشت وجه نقد و شاخص قیمتی مصرف کننده برقراراست .همچنین نتایج آنان بیان کنندة رابطه یو (U)شکل بین چرخۀ عملیاتی و نگهداشت وجه نقد است.

توضیحات کلی فایل:

تعداد صفحات 45 صفحه: 40 صفحه متن و 5 صفحه منابع

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت docx

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

منابع درون متنی و پایانی: دارد

تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است.

تایپ استاندارد تمامی صفحات، همچنین نوشتن پاورقی ها

منابع درون متنی و منابع پایانی کاملاً به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

قابل استفاده برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام


برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام . 2 ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:42 ] [ موسوی ] [79 بازدید]
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:41 ] [ موسوی ] [63 بازدید]

مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)

مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)

دانلود مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)

مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 818 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. مقدمه........................................................................ 12

2-2. کلیات RM............................................................ 12

2-2-1. تاریخچه و تعاریف RM .......................................... 12

2-2-2. تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی رابطه‌مند..................... 15

2-2-3. فلسفه بازاریابی رابطه‌مند.......................................... 17

2-2-4. منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده.................. 18

2-3. استراتژی های بازاریابی رابطه‌مند..................... 19

2-4. مؤلفه های بازاریابی رابطه‌مند.............................. 21

2-4-1. اعتماد.................................................. 21

2-4-2. تعهد........................................................ 22

2-4-3. ارتباطات.............................................................. 23

2-4-4. حل تعارض...................................................... 24

2-4-5. شایستگی......................................................... 25

2-5. مدل های بازاریابی رابطه‌مند................................................ 25

2-5-1. مدل شش گانه بازاریابی رابطه‌مند.............................. 25

2-5-2. مدل بازاریابی رابطه‌مند بیتی و همکاران.................... 31

2-5-3. مدل مورگان و هانت..................................... 33

2-6. بانک ها و بازاریابی رابطه‌مند.................................... 35

2-6-1. بانک ها و فرآیند دو مرحله ای.............................. 35

2-6-2. فرآیند دو مرحله ای عرضه خدمات....................... 37

2-7. ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)........................... 38

2-8. استراتژی ها برای کاربرد CLV .......................................... 40

2-9. بکارگیری CLV در صنعت بانکداری............................. 47

2-10. روش های متداول محاسبه CLV ................................... 48

2-11. مؤلفه های CLV ....................................................... 50

2-11-1. وفاداری........................................................... 51

2-11-2. تبلیغات شفاهی (دهان به دهان)............................... 54

2-11-3. مراجعه مجدد (نیات رفتاری).................................. 56

2-11-4. میزان استفاده از خدمات................................. 56

2-12. پیشینه تحقیق............................................................. 58

2-12-1. بازاریابی رابطه‌مند (RM)............................................... 58

2-12-2. ارزش چرخه عمر مشتری (CLV).................... 59

2-12-3. RM و CLV................................................. 60

دانلود مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)


برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه بازاریابی رابطه مند (RM) و ارزش چرخه عمر مشتری (CLV) . ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:40 ] [ موسوی ] [61 بازدید]

پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى

دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی هنر در فرهنگ اسلامى در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 152 اسلاید شامل هنرهای اسلامی، معمارى اسلامى، معمارى مساجد، سروده ویكتور هوگو درباره الحمراء، معماری مدرسه، معمارى آرامگاه ها، معماری مدرن اسلامی، خوشنویسی، نقاشی، هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا، علم موسیقی، اسحاق موصلى، عبدالقادر مراغی، آثار عبدالقادر مراغی،

دانلود پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى

پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى 
پاورپوینت هنر در فرهنگ اسلامى
هنرهای اسلامی
معمارى اسلامى
معمارى مساجد
معمارى آرامگاه ها
معماری مدرن اسلامی
هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا
عبدالقادر مراغی
تاثیر موسیقى اسلامى در موسیقى غرب
پیوند مقامات با صوت و لحن قرآن كریم
نت مقامات موسیقى قرائت قرآن
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2305 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى

تعداد اسلاید: 152 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

هنرهای اسلامی

معمارى اسلامى

معمارى مساجد

سروده ویكتور هوگو درباره الحمراء

معماری مدرسه

معمارى آرامگاه ها

معماری مدرن اسلامی

خوشنویسی

نقاشی

هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا

علم موسیقی

اسحاق موصلى

عبدالقادر مراغی

آثار عبدالقادر مراغی

آثار عبدالقادر مراغی: كنزالالحان

آثار عبدالقادر مراغی: جامع الالحان

آثار عبدالقادر مراغی: مقاصد الالحان

آثار عبدالقادر مراغی: شرح الادوار

تأثیر موسیقى اسلامى در موسیقى غرب

پیوند مقامات با صوت و لحن قرآن كریم

نُت مقامات موسیقى قرائت قرآن

قسمتی از متن پاورپوینت:

اقوام و ملل جهان در آشنایى با هنر و بهره ورى از آن تقدّم و تأخّر دارند.

ایرانیان و رومیان، سده ها پیش از ظهور اسلام با هنر آشنا شده بودند و هر یك از این دو قوم، همزمان با ظهور اسلام، سنتهاى هنرى چند صد ساله داشتند.

نخستین عربهاى مسلمان، نگاه خود را بر آثار هنرى جهان هنگامى انداختند كه یك دسته از سپاهیان آنان در مشرق، كاخ رها شده پادشاه ساسانى را در تیسفون تصاحب كرد و دسته دیگر در بیزانس پیشروى كرد و صحراى سینا را در نوردید و به سال ١٨ق به مصر رسید و شهر اسكندریه را در اختیار گرفت.

دانلود پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى


برچسب ها : پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی هنر در فرهنگ اسلامى در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 152 اسلاید شامل هنرهای اسلامی، معمارى اسلامى، معمارى مساجد، سروده ویكتور هوگو درباره الحمراء، معماری مدرسه، معمارى آرامگاه ها، معماری مدرن اسلامی، خوشنویسی، نقاشی، هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا، علم موسیقی، اسحاق موصلى، عبدالقادر مراغی، آثار عبدالقادر مراغی، دانلود پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت هنر در فرهنگ اسلامى هنرهای اسلامی معمارى اسلامى معمارى مساجد معمارى آرامگاه ها معماری مدرن اسلامی هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا عبدالقادر مراغی تاثیر موسیقى اسلامى در موسیقى غرب پیوند مقامات با صوت و لحن قرآن كریم نت مقامات موسیقى قرائت قرآن دسته بندی معماری فرمت فایل pptx حجم فایل 2305 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 152 مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى تعداد اسلاید: 152 اسلاید قالب بندی: پاورپوینت فهرست مطالب: هنرهای اسلامی معمارى اسلامى م ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:39 ] [ موسوی ] [55 بازدید]

پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن

دانلود پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن بررسی اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن پاورپوینت جامع و کامل اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن کاملترین پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن پکیج پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن مقاله اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن

دانلود پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن

دانلود پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
بررسی اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
پاورپوینت جامع و کامل اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
کاملترین پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
پکیج پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
مقاله اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6918 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 72 صفحه

اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن از نظر انسان و دیدگاه تنگ نظرانه آن به خاطر در نظر گرفتن سود فوری و یا زیان فوری جانوران به سه گروه عمده تقسیم می شوند.:
جانوران مفید (useful )
جانوران بی تفاوت(neutral)
جانوران زیان آور(harmful)
D.R.D نحوه آسیب جانوران زیان آور(harmful)
خسارت محصولات کشاورزی(کاشت،داشت ،برداشت و انبار داری)
خسارت چوب و کتاب
خسارت تاسیسات صنعتی وسایل مخابراتی ،الکتریکی،الکترونیکی
آسیب رسانی به دام ها
آسیب رسانی به انسان

D.R.D D.R.D Rattus norvegicus (Norway rat) Mus musculus Meriones tristami سوراخ های ورودی لانه موش های وحشی موش وحشی در منطقه کویری اهمیت جوندگان 1- خسارت كشاورزی:
الف- خوردن دانه ساقه ریشه و برگ و گل (200 موش در 24 ساعت 7 كیلو گندم میخورند)
ب- آغشته نمودن دانه ها با مدفوع و ادرار (200 موش در 24 ساعت 14 هزار دانه مدفوع ، 4 لیتر ادرار دفع و تعداد غیر قابل شمارشی مو بر جا میگذارند.
ج- جویدن كیسه و بسته بندیهای غلات و سایر مواد غذایی
2- خسارت صنعتی:
الف –جویدن كابلهای برق و مخابرات
ب- جویدن وسایل چوبی جویدن كتاب و خسارت به كتابخانه ها

D.R.D D.R.D D.R.D روشهای مبارزه غیر شیمیایی با جوندگان 1- روش فیزیكی:
الف استفاده از تله الكتریكی
ب- استفاده از امواج اولتراسوند ( گوش انسان بین 20 -6 هزار هرتس در ثانیه را میشنود فركانسهای بیش از 20 هزار در ثانیه را اولتراسوند مینامند)
این امواج قدرت دور كنندگی برای موشها دارد همچنین موجب ترشح هورمونهای عصبی شده و سپس موجب جنون در موشها میشود D.R.D 2- روش مكانیكی :
الف – كاربرد تله
موارد استفاده از تله :
الف – زمانیكه به علت وجود مواد غذایی ، كودكان و افراد ناوارد یا حیوانات خانگی در محل استفاده از سموم موش كش امكانپذیر نیست
ب- وقتی مواد غذایی آنقدر فراوان است كه موشها رغبتی به خوردن طعمه سمی ندارند
ج- در محل هایی كه امكان جمع آوری موشهای مرده نیست و احتمال ایجاد بوی تعفن میرود
د-در شرایطی كه موشها حالت انزجار از طعمه سمی پیدا كنند(Bait shyness)
ه-در مناطقی كه موشها به موش كش ها مقاوم شده اند

D.R.D 3- روشهای بیولوژیكی :
الف-استفاده از شكارچی ها
ب- استفاده از باكتری سالمونلا و ویروس هاری و ایجاد تغییردر فلور روده
4- روشهای طبیعی :
الف – حذف تاغ كاریها و كاشت گیاهانی كه بدبو هستند
ب- تخریب و كوبیدن لانه جوندگان
ج- آبیاری مرتب مناطق مورد استفاده موشها در ایجاد كلنی در صورت وجود آب D.R.D 6- روش كنترل محیطی جوندگان 1- رات پروف كردن ساختمانها :
الف- استفاده از بتون آرمه به عنوان پی ها
ب – مسدود كردن شكافهای لبه درب ها
ج -استفاده از ورقه فلزی 40 -30 سانتیمتری برای پائین درب ها
د – نصب شبكه های توری در پنجره های همكف
ه – تعویض شیشه های شكسته
و- مجهز كردن درب ها به فنر قوی كه درب را ببندد
ز – جلوگیری از انباشتن الوار ، تخته ، ذغال
ح – نصب ورقه های فلزی اطراف لوله ها D.R.D روش كنترل شیمیائی جوندگان
كاربرد سموم در زمان بروز خسارت نیاز به واكنش فوری دارد زیرا در غیر این صورت اجتناب از خسارت در زمان طغیان جمعیت، غیر ممكن خواهد بود.
معرفی جونده كش های رایج و ثبت شده در كشور D.R.D معرفی تعدادی از جونده كش ها D.R.D فسفوردوزنگ(Zinc phosphide)
نام عمومی: زینك فسفاید
گروه: تركیب غیرآلی (معدنی)
فرمول و وزن مولكولی: P2Zn3، 1/258
نام تجاری: Ratol, Ridall
فرمولاسیون ثبت شده در ایران: 2% P 16% P 21% Pa

تاریخچه: این سم در اوایل سال 1900 در ایتالیا معرفی و در خلال جنگ دوم جهانی مصرف آن متداول گردید.

نحوه تأثیر: موش كش گوارشی، با واكنش با اسیدهای معدی، فسفین آزاد می كند كه وارد جریان خون شده و كلیه و كبد و قلب را از بین می برد.
شكل ظاهری: پودر خاكستری مایل به سیاه با بوی مشخص سیر و مزه قوی.

موارد مصرف: علیه موش مغان، تاترا، مریون های غلات، موش ورامین در باغات میوه و نیشكر

مقدار مصرف: طعمه= 2 گرم روغن+ 100گرم گندم+ 2تا5/2 گرم سم(2تا5/2درصد)

سمیت: LD50 ماده مؤثر برای موش صحرایی 7/45 میلی گرم بر كیلوگرم است.
پادزهر: محلول پرمنگنات خورانیده شود.

مصرف: این سم بعلت سمیت زیاد برای پستانداران باید تحت مراقبت پرسنل فنی انجام شود. این سم بصورت خشك پایداری زیاد ولی در هوای مرطوب بتدریج ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن


برچسب ها : پاورپوینت اهمیت آفات جانوری در صنعت و مبارزه با آن . ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:38 ] [ موسوی ] [53 بازدید]

مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی، مشکلات اجتماعی، رابطه شهر و رفتار آنومیک، بافت فرسوده

مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی،مشکلات اجتماعی،رابطه شهر و رفتار آنومیک،بافت فرسوده

دانلود مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی، مشکلات اجتماعی، رابطه شهر و رفتار آنومیک، بافت فرسوده

مبانی نظری فرهنگ توسعه فرهنگی مشکلات اجتماعی رابطه شهر و رفتار آنومیک بافت فرسوده
مبانی نظری فرهنگ و توسعه فرهنگی
مبانی نظری مشکلات اجتماعی
مبانی نظری رابطه شهر و رفتار آنومیک
مبانی نظری بافت فرسوده
مبانی نظری
فرهنگ و توسعه فرهنگی
مشکلات اجتماعی
رابطه شهر 
رفتار آنومیک
بافت فرسوده
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 474 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130


2-1. فرهنگ :
2-1-1-کلیات:
2-1-2. واژگان فرهنگ در زبان پارسی:
2-1-3. فرهنگ از دیدگاه باستان شناسی:
2-1-4. فرهنگ از دیدگاه جامعه شناسی:
2-1-5. فرهنگ توده ای
2-1-6. فرهنگ عامیانه
2-1-7. فرهنگ پذیری
2-1-8. وجوه مختلف فرهنگ
2-1-9. لزوم آموزش فرهنگ و پیشبرد آن در جامعه:
2-1-10. در جست و جوی یک رویکرد فرهنگی
2-1-10-1- فرهنگ امروز:
2-1-10-2- نیاز فرهنگی امروز جامعه ایران:
2-1-11. توسعه فرهنگی
2-1-12. آموزش و فرهنگ
2-1-12-1. انتقال فرهنگ:
2-1-12-2. ارزش سنجی میراث فرهنگی و فرهنگ گذشته:
2-1-12-3. توسعه و پیشرفت فرهنگی:
2-2. مشکلات اجتماعی
2-3. آنومی و جرم
2-3-1- عوامل اجتماعی موثر در پیدایش آنومی
2-3-2. عوامل اقتصادی مؤثر در پیدایش آنومی
2-3-2-1- فقر و نیاز مالی
2-3-2-2. بیکاری
2-3-2-3- هزینه های اقتصادی ارتکاب جرم
2-3-2-4. عدم تعادل رشد و توسعه اقتصادی
2-3-2-5. تورم
2-3-3- عوامل فرهنگی مؤثر در پیدایش آنومی در جامعه
2-3-3-1. عامل درهم شکستگی ساختار فرهنگی
2-3-3-2. عامل ایجاد کننده خرده فرهنگ کجرو
2-3-3-3. عدم تجانس فرهنگی
2-3-3-4. عوامل محیطی موثر در پیدایش آنومی
2-3-4. رابطه رفتار آنومیک با سن و جنسیت
2-3-4-1- جرایم خاص زنان
2-3-4-2- بزهکاری کودکان
2-3-4-3- بزهکاری نوجوانان و جوانان
2-3-4-4- جرم بزرگسالان و پیران
2-3-5. رابطه شهر و رفتار آنومیک
2-3-5-1. ویژگی های جرایم و خشونت های شهری
2-3-5-1-1- اندازه شهر
2-3-5-1-2- نرخ رشد شهر
2-3-5-1-3- نقش محلات شهری
2-3-5-1-4- اثر عوامل فضایی و کالبدی در پیدایش رفتار آنومیک محلات شهری
2-3-5-1-5- توزیع ناعادلانه خدمات و عامل محرومیت از امکانات عمومی
2-3-5-1-6- وجود مسکن های ناسالم
2-3-5-1-7- الگوی کاربری زمین و کمیت و کیفیت فعالیت
2-3-6. عوامل و ویژگی های مکانی موثر در پیدایش آنومی در فضاهای شهری
2-3-6-1- محل و موقعیت
2-3-6-2- عوامل فضایی و کالبدی موثر در پیدایش رفتار آنومیک در فضاهای شهری
2-3-6-3- سایر عوامل مکانی موثر در پیدایش آنومی در فضاهای شهری
2-3-7- پیشگیری از بزهكاری
2-3-7-3- پیشگیری ثالثیه (سطح سوم) :
استراتژی های پیشگیری از بزهكاری
2-3-7-3-2 ـ استراتژی جامعه گرا
2-3-7-3-3 ـ استراتژی های پایشی
2-4. مفهوم فضای شهری امن
2-4-1. زمینه های نظری کاهش شرایط جرم خیزی فضاهای شهری و مکان ها
2-4-1-1- پیشینه نظری
2-4-1-2- CPTED چیست؟
2-4-1-3- مقایسه رویکردها
2-5. اوقات فراغت
2-5-1. تعریف اوقات فراغت
2-5-2. مفهوم جامعه شناسی اوقات فراغت
2-5-3. کارکردهای اوقات فراغت
2-5-3-1. رفع خستگی:
2-5-3-2. نیاز به تفریح:
2-5-3-3. شکوفایی استعدادها:
2-5-3-4. رشد اجتماعی فرد:
2-5-4. نظر اسلام در باره اوقات فراغت ونحوه گذران آن
2-5-5. جایگاه ساماندهی اوقات فراغت جوانان در برنامه چهارم توسعه
2-5-6. توصیف وضع موجود
2-6. بافت فرسوده
2-6-1. تعریف
2-6-2. ویژگی های اساسی بافت های فرسوده شهری
عمر ابنیه:
2-6-3. انواع فرسودگی بافت های شهری:
2-7. شهروند
2- 7-1. تعریف
2-7-2. عناصر و هویت شهروندی
2-7-3. ویژگی های شهروند:
2-7-4. شهروند سازی: مهمترین وظیفه مقامات محلی
2-8-1. اهداف مدیریت شهری
2-8-2. مدیریت شهری و توسعه شهری
2-8-3. مشکلات و موانع مدیریت شهری
2-8-4. شهرگرایی جدید
2-8-5. حکمرانی شهری خوب
2-8-6. نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ:



فصل دوم : چارچوب مفهومی و پایه های نظری

2-1. فرهنگ :
از آنجا که موضوع این پایان نامه طراحی یک مرکز فرهنگی ـ اجتماعی ـ تفریحی است، پرداختن به مقوله فرهنگ به عنوان هدف اصلی چنین مراکزی و ماده خام راهبردی اندیشه های معماری، امری اجتناب ناپذیر است. در این بخش سعی می گردد تا با آشنایی با مفاهیم واژگان فرهنگ به ویژه با رویکردی جامعه شناسانه، به بیان وجوهات مختلف فرهنگی، رویکردهای فرهنگی و لزوم برپایی چنین مراکزی و ... پرداخته شود.

2-1-1-کلیات:
فرهنگ مفهومی است که لغت نامه ها و مردم آن را به معنای گوناگون نوشته اند، مثلا در فرهنگ معین ذیل لغت فرهنگ آمده است: « ادب، تربیت، دانش، علم، معرفت، مجموعه آداب و رسوم، کتابی که شامل لغات یک یا چند زبان و شرح آنها و مداخلشان است و ...». اما در این رساله، این معانی مورد نظر نیست و بیشتر از دیدگاه باستان شناسی و جامعه شناسی و انسان شناسی مطرح می گردد.
واژگانی که در زبان های اروپایی ( از ریشه لاتین ) و در زبان فارسی ( از ریشه اوستایی ) دلالت بر مفهوم فرهنگ دارند، همگی به نوعی به مفهوم پرورشی اشاره می کنند.
Culture فرانسوی و انگلیسی و Kulter آلمانی از ریشه Cultaru به معنای پروراندن و تقویت به ویژه تقویت خاک و توسعه کشاورزی بوده؛ بنابراین در واقع جنبه ای استعاری داشته است. در واقع ذهن نافرهیخته و زمخت، مانند زمین سنگلاخی بود که پرورانده و بارور شده باشد و به تعبیری معنای مراقبت از گیاهان، در معنای مجازی مراقبت از اندیشه است.


2-1-2. واژگان فرهنگ در زبان پارسی:
لغت فرهنگ از " فر (پیشوند) + هنگ" ساخته شده است، که "هنگ" از ریشه ی "تنگ " به معنای کشیدن و فرهیختن ( ادب آموختن و تربیت کردن ) آمده است و این معانی با مفهوم ادوکات دادن در لاتین مطابقت دارد که به معنای کشیدن و نیز تعلیم و تربیت است. بدین سان، فرهنگ پیوندی جدایی ناپذیر با تمدن دارد.

2-1-3. فرهنگ از دیدگاه باستان شناسی:
فرهنگ در کاربرد کلی باستان شناختی، اشاره به آن جنبه از رفتار اجتماعی دارد که غالباً آن را « فرهنگ مادی» می نامند.
غالباً بر این فرض متکی بوده اند که فرهنگ بازتاب دقیق گروه بندی اجتماعی است، اما اکنون در چنین نظری تردید است. فرهنگ را، در تعریف دقیق تر، تکرار و وقوع همساز یک مجموعه، یا در زمان و مکان محدود دانسته اند. اینجا باز این فرض مطرح می شود که فرهنگی که به این صورت تعریف شده بازتاب یک سلسله از تمایزات اجتماعی همزمان است، این مفهوم را نخست و.گ.چایلد در سال 1929 میلادی اعتبار بخشید و در تنظیم ساده ی داده های بنیادی باستان شناختی ارزش قابل ملاحظه ای داشت؛ اما در سال های اخیر به محدودیت های آن پی برده اند و کاربرد آن بیش از پیش رو به کاهش است.

2-1-4. فرهنگ از دیدگاه جامعه شناسی:
اما فرهنگ از نظر جامعه شناسی، « میراث اجتماعی» هر اجتماع است، و کلیه ی دستکارهای او مثل ابزارها، اقامت گاه ها، کارگاه ها، پرستشگاه ها، تفرجگاه ها، آثار هنری و ... نیز کلیه ی ساخت های ذهنی و روحی دسته جمعی مثل دستگاه نمادها، مفاهیم، باورها، ادراکات زیبا شناختی و ... و نیز اشکال متمایز رفتارها مثل نهادها، گروه بندی ها، آیین ها، سازمان های گوناگون و ... را شامل می شود که مردم ( گاهی سنجیده و آگاهانه، و گاهی از طریق ارتباط متقابل و پیامدهای پیش بینی نشده) در طی فعالیت های جاری داخل شرایط زندگی خاص خود پدید آورده اند، و به انواع گوناگون و درجات متفاوت از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
در این دیدگاه فرهنگ پیوندی جدایی ناپذیر با تمدن دارد. در قرن 19 در اروپا اولاً مظاهر معنوی تمدن بیش از جلوه های فنی و مادی آن مورد تاکید قرار گرفت و ثانیاً به جنبه های ملی و قومی- فرهنگی ( به تفکیک از دانش و آگاهی عمومی ) بیشتر توجه شد. ثالثاً با آشنایی اروپاییان با تمدن ایران و هند و سپس چین، این عقیده رواج یافت که اندیشه انسانی در سرزمین های مختلف، به شیوه های گوناگون شکل می گیرد و موجر فرهنگ هایی می شود که ممکن است در عین تفاوت های آشکار با تمدن اروپایی بسیار پیشرفته باشد و در عالم فکر و احساس، به ایجاد آثار ارزشمند کامیاب شوند.
فرهنگ در حوزه این علوم از دو جنبه مورد بررسی قرار می گیرد، یکی به بعنوان « واقعیتی عینی »، آثاری که تحقق پذیرفته اند، و دیگر « واقعیتی که انسان ها با آنها زندگی می کنند» ، یعنی مجموعه ای متشکل از ارزش ها یا به تعبیری مدل های فرهنگی که مستلزم مشارکت مستمر و پرتحرک افراد جامعه است. در واقع فرهنگ سازی یا خلق الگوها و مراجع منعطف و پایای فرهنگی از تقابل و تعامل همین دو جنبه حاصل می شود. فرهنگ، در حقیقت، محصول فعالیت های اجتماعی و پیگیرانه افراد است که با بهره گیری از آثار تحقق یافته فرهنگ، یعنی واقعیت عینی فرهنگ، در خلق آن مدل ها شرکت می جویند و در مقابل، فرهنگ در تکوین و استقرار رفتارها و کردارها ایفای نقش می کند.
اما نکته مهم دیگر درباره تلقی هایی که از مفهوم فرهنگ وجود دارد، به دو شاخگی نظری اندیشمندان انگلوساکسون و آلمانی بر می گردد. گروه اول تمایل دارند که فرهنگ را در معنای وسیع و شامل تمدن به کار برند. در حالی که گروه دوم، فرهنگ و تمدن را در تقابل با هم می نگرند. به نظر اینان مجموع عناصر مادی، آثار فنی و اشکال ساز اجتماعی را که امکان بروز و تجلی یک جامعه را فراهم می سازند، تمدن می خوانند و در مقابل فرهنگ را عبارت از مجموع«مظاهر معنوی، آفرینش های ادبی، هنری و ایدئولوژی مسلطی» می دانند که واقعیتی بدیع و ویژه مردمی را در یک دوران تشکیل می دهند.
روی هم رفته شاید بتوان گفت منظر جامع تر، دیدگاهی است که از کنش و واکنش تمدن و فرهنگ دفاع می کند، یعنی از تاثیر متقابل تمدن و فرهنگ در شکل دادن به یکدیگر سخن می گوید. از سویی برای شناخت فرهنگ و مدل های فرهنگی یک جامعه نیاز داریم به شناخت تمدن آن جامعه، یعنی آن ترتیبات مادی که در طول تاریخ سامان حیات اجتماعی آن جامعه را به وجود آورده اند و از سویی دیگر ، این آداب و رسوم و رفتارها و مصنوعات که به نوبه خود معلول « ذهنیت » افراد یک جامعه اند، هستند که به ترتیبات مادی و تاریخی یک جامعه مفروض شکل می دهند.
به بیان دیگر، می توان گفت « فرهنگ هم علت است و هم معلول » و از همین روی برای شناخت آن و هم چنین برای بالاندن آن باید به کنش و واکنش نهادهای مادی و فعالیت های معنوی جامعه توجه کافی مبذول داشت.
از این نظر است که می توان به جایگاه معماری و نقش آن در فرهنگ آفرینی، بهتر و دقیق تر اندیشید. معماری، از یک طرف چون دیگر آفرینش های هنری و فن آوری ( که از قضا معماری هر دو جنبه را داراست)، حاوی عناصری است که علوم نظری از آن ها وام می گیرد و از طرف دیگر، خود وام دار این علوم به ویژه علوم اجتماعی است.
معماری جلوه گاه الگوها و نمادهایی است که از تمدن و فرهنگ یک جامعه حکایت می کنند و آفریننده الگوها و نمادهای شاید تازه و معمولاً التقاطی و مختلطی است که جزیی از وضعیت فرهنگی در حال تکوین زمانه خود به شمار می آیند. حال اگر بخواهیم از فردی متصف به صفت فرهنگی سخن گوییم، با چنین گستره ای از زمینه های تاریخی و مادی و گرایش های ذهنی و معنوی جامعه کوچک یا بزرگی مواجه می شویم که مرکز فرهنگی قرار است در آن استقرار یابد. پیچیدگی امر زمانی آشکارتر می شود که به یادآوریم اکنون در عصر ارتباطات، اطلاعات و درگیری با فراگردهای پیچیده ای چون جهانی سازی و جهانی شدن به سر می بریم که با نگاه خوش بینانه، فرهنگ های بومی و محلی و مردمی را هر چه بیشتر پویا و بارور می سازد و در نگاه بدبینانه موجب نتایج ناگواری چون « فرهنگ زدایی » و حذف یا جذب فرهنگ های کوچک در منفعت جویی های نظام بازار جهانی و سرمایه داری در حال گسترش می گردند.

2-1-5. فرهنگ توده ای
فرهنگی که به فرهنگ عوام (با فرهنگ عامیانه اشتباه نشود.) هم معروف است و معمولاً متضاد فرهنگ والا شمرد می شود. این فرهنگ هیچ گونه ارزش ذاتی ندارد و از آن حمایتی نمی شود، بلکه فقط محصول بنجولی است که برای سرگرمی عوام تهیه می شود و باب سلیقه بازار فروش است و از طریق تولید ماشینی مثل چاپ و صفحه های گرامافون و پوسترهای هنری به وجود می آید. بحث بر سر فرهنگ توده ای که از زمان « ورذرورث» آغاز شده بود، از نو در دهه 1950 میلادی از سر گرفته شد و علتش هم یکی وفور نعمت و غذا ( جامعه مرفه ) و دیگری ترس بود. ترس از اینکه آگهی تبلیغاتی سازنده و شکل دهنده ذوق و سلیقه فرهنگی مردم باشد: اما ماجرا صورت دیگری پیدا کرد. گرچه سنت گرایانی مثل "ف.ر. لیویس" همچنان با تجزیه و زوال اجتماع «ارگانیک» مخالفت می کردند و نویسندگان جناح چپ هم، مثل" دوایت مک دونالد" معتقد بودند که فرهنگ توده، فرهنگ والا را فاسد کرده است؛ باز نویسندگان دیگری مثل "ریچارد هوگارت" (در کاربردهای سواد) استدلال می کردند که فرهنگ طبقه زحمت کش انگلیس نیروی حیاتی خاص خود را دارد. اما جامعه شناسانی چون " ادوارد شیلز" استدلالشان این بود که رواج صفحه نوار آثار جدی موسیقی و آثار هنری ذوق توده را بالا برده و مردم بیشتری را به "جامعه " کشانده است.
در دهه 1960 میلادی با ظهور هنر پاپ این مناظره از سر گرفته شد. گروهی از نقادان ( مثل سوزان سونتاگ و ریچارد پوئیریر ) با مجله آمریکایی پاریتزان ریویو همگام و مدافع « ادراک نو» شدند که اعتبار هرگونه تمایزی را میان هنر« روشنفکری » و « غیر روشنفکری» نفی می کرد، و دلیل می آوردند که موسیقی « بیتل ها» و «رولینگ استونژ» در برانگیختن واکنش های توده ای همان قدر مهم است که موسیقی " شونبرگ". از این زاویه « هنر والا» مصنوعی و نخبه پرور دیده می شود و فرهنگ توده ای اصطلاحی ستایش آمیز می شود.

دانلود مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی، مشکلات اجتماعی، رابطه شهر و رفتار آنومیک، بافت فرسوده


برچسب ها : مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی، مشکلات اجتماعی، رابطه شهر و رفتار آنومیک، بافت فرسوده مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی،مشکلات اجتماعی،رابطه شهر و رفتار آنومیک،بافت فرسوده دانلود مبانی نظری فرهنگ وتوسعه فرهنگی، مشکلات اجتماعی، رابطه شهر و رفتار آنومیک، بافت فرسوده مبانی نظری فرهنگ توسعه فرهنگی مشکلات اجتماعی رابطه شهر و رفتار آنومیک بافت فرسوده مبانی نظری فرهنگ و توسعه فرهنگی مبانی نظری مشکلات اجتماعی مبانی نظری رابطه شهر و رفتار آنومیک مبانی نظری بافت فرسوده مبانی نظری فرهنگ و توسعه فرهنگی مشکلات اجتماعی رابطه شهر رفتار آنومیک بافت فرسوده دسته بندی فنی و مهندسی فرمت فایل docx حجم فایل 474 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 130 2-1. فرهنگ : 2-1-1-کلیات: 2-1-2. واژگان فرهنگ در زبان پارسی: 2-1-3. فرهنگ از دیدگاه باستان شناسی: 2-1-4. فرهنگ از دیدگاه جامعه شناسی: 2-1-5. فرهنگ توده ای 2-1-6. فرهنگ عامیانه 2-1-7. فرهنگ پذیری 2-1-8. وجوه مختلف فرهنگ 2-1-9. لزوم آموزش فرهنگ و پیشبرد آن در جامعه: 2-1-10. در جست و جوی یک رویکرد فرهنگی 2-1-10-1- فرهنگ ا ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:37 ] [ موسوی ] [62 بازدید]

پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose

پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose

دانلود پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose

Rational rose
UML
Rational rose project
پروژه پایانی UML
پروژه پایانی رشنال رز
پروژه پایانی Rational rose
دانلود پروژه پایانی UML
دانلود پروژه پایانی رشنال رز
دانلود پروژه پایانی Rational rose
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

پروژه کامل UML بوسیه نرم افزار Rational rose را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

تمامی موارد و کلاسها و توابع تهیه شده اند و نیازی به کوچکترین تغییرات نیست.

موفق باشید

دانلود پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose


برچسب ها : پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose دانلود پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose Rational rose UML Rational rose project پروژه پایانی UML پروژه پایانی رشنال رز پروژه پایانی Rational rose دانلود پروژه پایانی UML دانلود پروژه پایانی رشنال رز دانلود پروژه پایانی Rational rose دسته بندی برنامه نویسی فرمت فایل zip حجم فایل 56 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 50 پروژه کامل UML بوسیه نرم افزار Rational rose را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. تمامی موارد و کلاسها و توابع تهیه شده اند و نیازی به کوچکترین تغییرات نیست. موفق باشید دانلود پروژه پایانی UML بوسیله نرم افزار Rational rose ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:36 ] [ موسوی ] [62 بازدید]

پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking)

دانلود پاورپوینت با موضوع بنچ مارکینگ (Benchmarking)، در قالب ppt و در 41 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)،استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking)،تعاریف Benchmarking، چرا باید بنچ مارک کنیم؟، چه زمانی بنچ مارک کنیم؟، انواع الگوبرداری، مقایسه براساس عملکرد، مقایسه براساس فرایندهای کاری،مقایسه راهبردی،الگوبرداری دا

دانلود پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking)

پاورپوینت بنچ مارکینگ Benchmarking
مفهوم بنچ مارکینگ Benchmarking
استفاه از روش الگو برداری Benchmarking
تعاریف Benchmarking
مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ
معایب اجرای روش بنچ مارکینگ
چرا باید بنچ مارک کنیم
چه زمانی بنچ مارک کنیم
انواع الگوبرداری
مقایسه راهبردی 
الگوبرداری داخلی
الگوبرداری رقابتی
مدل الگوبرداری APQC
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1004 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

دانلود پاورپوینت با موضوع بنچ مارکینگ (Benchmarkingدر قالب ppt و در 41 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


مقدمه

مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)

استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking)

تعاریف Benchmarking

چرا باید بنچ مارک کنیم؟

چه زمانی بنچ مارک کنیم؟

انواع الگوبرداری

مقایسه براساس عملکرد

مقایسه براساس فرایندهای کاری

مقایسه راهبردی

الگوبرداری داخلی

الگوبرداری رقابتی

الگوبرداری فرآیندی

مقایسه انواع الگوبرداری

مدل الگوبرداریAPQC

طرحریزی

تعیین نیات استراتژیک

انتخاب فرآیند الگوبرداری

انواع تیم ها در هر پروژه الگوبرداری

جمع آوری اطلاعات

تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی

تعیین استراتژی پیاده سازی

پیاده سازی طرح

ارزیابی و گزارش

مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ

معایب اجرای روش بنچ مارکینگ

قسمتی از متن پاورپوینت:

سازمان‌ها برای حفظ مشتریان، تعامل با تأمین‌كنندگان، بهره‌وری بیشتر كاركنان و ارتقای مزیت‌های رقابتی، نیازمند شناخت رقبا، ابزار و مقایسه عملكرد خود در حوزه‌های مختلف كاری هستند. استراتژی‌های مختلفی برای بقا در میدان رقابت معرفی می‌شود. یكی از این راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملكرد دیگر سازمان‌ها و الگوبرداری از رفتار آنهاست. شركت‌هایی كه استراتژی تحلیلی را سرلوحه بقای خود قرار می‌دهند، بهینه كاوی یا بنچ ماركینگ را به عنوان یكی از راه‌های مؤثر بهبود مستمر و تعیین موقعیت خود در میدان كسب و كار می‌دانند.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" بنچ مارکینگ (Benchmarking)" می باشد که در حجم 41 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking)


برچسب ها : پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking) . ،
[ يکشنبه 24 آذر 1398 ] [ 21:35 ] [ موسوی ] [57 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.


ال سیس مفتخر است به توزیع فایلهای دانشجویی , تحقیقاتی و پزوهشی در ایران-با ما همراه باشید-با سپاس
آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 301
هفته گذشته : 4933
ماه گذشته : 10128
سال گذشته : 185275
کل بازدید : 638465
کل مطالب : 1302
نظرات : 0
امکانات وب
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]