آل سیس
بیستی |
سی سی شاپ |
سیمکا فایل 1 |
سیمکافایل 2 | فایلستون |
دیجی لی |
میهن استور |
تحصیل سرا |
فایلست |
دیجی خان |
دیجی مینی |
دیتا
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
در این فایل مسجد الغدیر واقع در تهران مورد تحلیل قرار گرفته است. این فایل در قالب پاورپوینت ودارای 40 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل برای رشته معماری تهیه شده است. مشخصات فایل
توضیحات کامل پاورپوینت بررسی معماری مسجد الغدیر تهران
زمین مسجد الغدیر 800 متر مربع می باشد که با وجود مساحت کم سایت پروژه معمار توانسته حدود 3000 مت مربع زیر بنا و فضا فراهم کند. در شبستان اصلی مسجد نام تمام انبیا به وسیله کاشی های کوچک نصب شده اند و در شبستانی که نماز در آن اقامه می شود نام 12 امام مشاهده می شود.محراب مسجد که از اصلی ترین بخش های مسجد می باشد به ارتفاع 14 متر است و نوشته های موجود با آب طلا رسم شده است...
فهرست مطالب این فایل شامل بخش های زیر است
برچسب ها : پاورپوینت بررسی معماری مسجد الغدیر تهران ، [ دوشنبه 9 دی 1398 ] [ 18:54 ] [ موسوی ] [63 بازدید]
بررسی نشانه شناسی کلیات تشخیص در 48 صفحه زیبا با فرمت pdf مشخصات فایل
توضیحات کامل بررسی نشانه شناسی کلیات تشخیص در 48 صفحه زیبا با فرمت pdf
هوشیاری اختلال توجه تغییرات تلقین پذیری هیجان عاطفه خلق سایر هیجانات تغییرات فیزیولوزیک مربوط به خلق رفتار حرکتی تفکر اختلالات کلی در فرم یا فرایند تفکر اختلالات خاص در فرم تفکر اختلالات خاص در محتوی تفکر تکلم اختلال در حرف زدن اختلالات آفازیک اختلالات درک حافظه اختلال حافظه سطوح حافظه هوش عقب ماندگی ذهنی دمانس کاذب بینش قضاوت
برچسب ها : بررسی نشانه شناسی کلیات تشخیص . ، [ يکشنبه 8 دی 1398 ] [ 21:49 ] [ موسوی ] [55 بازدید]
این پاورپوینت شامل 37 اسلاید پیرامون کارآفرینی و تجارت
الکترونیکی و ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن برای فروشندگان و
خریداران و می باشد و هر اسلاید و محتوای آن انیمیشن مجزا دارد
این پاورپوینت شامل 37 اسلاید پیرامون کارآفرینی و تجارت الکترونیکی و ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن برای فروشندگان و خریداران و می باشد و هر اسلاید و محتوای آن انیمیشن مجزا دارد برچسب ها : پاورپوینت کارآفرینی و تجارت الکترونیکی (37 اسلاید) . ، [ جمعه 6 دی 1398 ] [ 21:58 ] [ موسوی ] [48 بازدید]
پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش مشخصات فایل
توضیحات کامل پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
توضیحات ابتدائی آماده شده در 6 جلسه درمانی بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه 54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع) قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5 دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی جلسه دوم - آرام سازی جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱) جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲) جلسه پنجم- مواجهه جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی پیوست کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب کار برگ پایش افکار اتوماتیک کاربرگ مقابله با افکار خود آیند کاربرگ بازسازی شناختی کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان برگه اطلاعات تحریف های شناختی کاربرگ درجه بندی موقعیت ها کاربرگ پایش افکار اتوماتیک منابع
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی اهداف: 1. ایجاد ارتباط ۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی ٣. آموزش روانی وسایل مورد نیاز: ۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی ۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی مروری بر جلسه هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود. 1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید. ۲. ارزیابی این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند. برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است: 1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم ٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم ٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است 0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید. وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید: 1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟ ٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟ ٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟ ۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟ ۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟ ۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟ ۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟
چرا اعتماد به ما ؟ وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است . توضیحات بیشتر و دانلود صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) . ، [ پنجشنبه 5 دی 1398 ] [ 21:40 ] [ موسوی ] [41 بازدید]
پاورپوینت چرا سندرم شکست عاطفی تروماتیک است؟ پاورپوینت چرا سندرم شکست عاطفی تروماتیک است؟ دارای 13 اسلاید مفید، مختصر با ظاهری زیبا و متفاوت و قابل ویرایش می باشد . مشخصات فایل
توضیحات کامل پاورپوینت چرا سندرم شکست عاطفی تروماتیک است؟
پاورپوینت چرا سندرم شکست عاطفی تروماتیک است؟ دارای 13 اسلاید مفید، مختصر با ظاهری زیبا و متفاوت و قابل ویرایش می باشد .
قسمتی از متن : توضیحات بیشتر و دانلود صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پاورپوینت چرا سندرم شکست عاطفی تروماتیک است؟ ، [ چهارشنبه 4 دی 1398 ] [ 22:56 ] [ موسوی ] [38 بازدید]
پاورپوینت فرآیند درمان در زوج درمانی بوئن پاورپوینت فرآیند درمان در زوج درمانی بوئن در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx مشخصات فایل
توضیحات کامل پاورپوینت فرآیند درمان در زوج درمانی بوئن در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب فرایند درمان طرحی برای مصاحبه ژنوگرامی مختصر ژنوگرام شوهر با همسران متعدد:هنری هشتم ژنوگرام خانواده یونگ بررسی تقدم دلبستگی و سلسله مراتب نفوذ شناسایی مثلث ها مثلث های زناشویی مثلث والدینی اولیه زوجین مثلث هدیه عروسی مثلث زدایی مثلث حفظ وفاداری شناسایی الگوها سوالات درباره چگونگی روابط جریان عاطفی بین فردی بررسی اجزا جریان بین فردی آزمایش های ارتباطی تعلیم دادن جابه جایی تعارض آسیب های حاصل از جا به جایی تعارضات داستانهای جابجایی منابع
قسمتی از متن ارزیابی توضیحات بیشتر و دانلود صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پاورپوینت فرآیند درمان در زوج درمانی بوئن. ، [ چهارشنبه 4 دی 1398 ] [ 15:33 ] [ موسوی ] [49 بازدید]
پاورپوینت متون روانشناسی به زبان خارجی 1 پاورپوینت متون روانشناسی به زبان خارجی 1 در 324 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx مشخصات فایل
توضیحات کامل پاورپوینت متون روانشناسی به زبان خارجی 1 در 324 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
طرح درس: 1- ارائه واژگان کلیدی و عمومی به منظور مرور معنی، معادل فارسی و تلفظ صحیح 2- مرور نکات پربسامد دستوری، واژگانی، تلفظی و معنایی با اشاره به خط مربوطه 3-مرور نکات مهم درک مطلب با انجام تمرینات درست/غلط 4- مرور واژگان مهم با انجام تمرینات چند گزینه ای اهداف آموزشی درس: انتظار می رود دانشجویان پس از مطالعه این درس قادر باشند: 1- معنی و کاربرد واژگان مهم درس را بدانند. 2- نکات پربسامد دستوری، واژگانی، تلفظی و معنایی مرور شده را در متن های مشابه تشخیص بدهند. 3- متن های مشابه را با سرعت و سطح درک مناسب بخوانند. 4- متن های کوتاه انگلیسی را به فارسی برگردانند. 5- انواع کلمه انگلیسی را از هم تشخیص دهند.
توضیحات بیشتر و دانلود صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پاورپوینت متون روانشناسی به زبان خارجی 1 ، [ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 21:14 ] [ موسوی ] [40 بازدید]
پاورپوینت بررسی خانه های ایرانی پاورپوینت بررسی خانه های ایرانی در 129 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt مشخصات فایل
توضیحات کامل پاورپوینت بررسی خانه های ایرانی در 129 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
فهرست مطالب :
o پیشینه خانه
o سیر تکاملی خانه ها
o اندامها و اجزاء معماری خانه های ایرانی
o تیپولوژی معماری بومی ایران
o خانه های تاریخی
(نمونه ها)
1-خانه عامری ها در کاشان
2-عمارت نارنجستان قوام در شیراز
اصول معماری ایرانی:
- مردم واری
- پرهیز از بیهودگی
- نیارش
- خود بسندگی
- سادگی
الگوی پدر سالاری
استفاده از یک آشپزخانه مشترک
اتاق نشیمن اتاق شکم دریده یا طنبی
برای زندگی خانواده های پدر سالاری پدر، مادر، فرزندان، پدر بزرگ، مادر بزرگ، نوه ها و عروس ها
و تمامی موارد مورد نیاز برای ارائه در دروس معماری اسلامی معماری جهان معماری و تمامی رشته های مرتبط...
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پاورپوینت بررسی خانه های ایرانی ، [ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 21:13 ] [ موسوی ] [41 بازدید]
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...) پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل مشخصات فایل
توضیحات کامل پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل
ویژگی های کلی محصول :
آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵ رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید . نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 37 هزار تومان ، قادر به دانلود خواهید بود .
فهرست مطالب موجود :
معرفی
بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.
تئوری یادگیری
تکنیک های مدیریت اضطراب
تئوری پردازش احساسی
تکنیک های ارائه شده
درمان پردازش شناختی
پروتکل درمان پردازش شناختی ( جلسه به جلسه ) جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله) جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله) حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد
دستورالعمل های آینده مراجع و منابع (6 صفحه)
بخشی از متن :
اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند. PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد. در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).
نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی : جلسه 1:
اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.
معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )
هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد. جلسه ی 2:
هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود. سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟ بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار و ستون C برای احساسات است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود. صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...) ، [ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 21:12 ] [ موسوی ] [46 بازدید]
پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) پروتکل درمان شناختیرفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc مشخصات فایل
توضیحات کامل پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ویژگی های کلی محصول : آماده سازی در 13 جلسه درمان و ارزیابی ( 3 جلسه ارزیابی + 10 جلسه درمانی) شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 13 جلسه ارزیابی و درمان ، پرسشنامه ها و فرم های مربوطه و منابع توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه 14 فاصله خطوط 1.5 رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده برگرفته از فصل 11 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید . نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 37 هزار تومان ، قادر به دانلود خواهید بود . فهرست مطالب :
بخشی از متن : معرفی: یکی از ریشه دار ترین آن ها در توصیف هیپوکاندریا دشواری تفهیم در درمان آن است. اکثر درمانگاه ها هیپوکاندریا را به عنوان یک موضوع تغییر ناپذیر با یک پیش بینی بسیار بد در نظر می گیرند. دلایل مختلف برای توجیه این تصور منفی ارائه شده است (Barsky,Geringer & Wool, 1988a). در وهله ی اول، هیپوکاندریک ها با مخالفت در برابر مداخله های پزشکی همراه با عوارض ، تشدید علائم یا ارائه ی درخواست های جدید که جایگزین قبلی ها هستند، واکنش نشان می دهند. در وهله ی دوم ، آن ها از آن جا که معتقدند مشکلشان منحصرا فیزیکی است، به خوبی یک مقاومت روانی نشان می دهند. در نهایت، آن ها بیمارانی هستند که از یک سو به صورت وابسته به پزشکان خود ظاهر شده و از سویی دیگر خصمانه و با تمایل پیشنهاد کمک از آن ها را رد می کنند که به ناچار مانع برقراری یک پیوستگی درمانی مناسب است. به هر حال، حتی تشخیص هیپوکاندریا یک مشکل باالقوه در درمان است طبقه بندی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا DSM-IV (APA, 1994) هیپوکاندریا را در یک طبقه ی کلی از اختلالات حالت جسمانی قرار می دهد که ویژگی رایج که این گروه از اختلالات را مشخص می کند" حضور علائم فیزیکی است که یک شرایط کلی پزشکی می خواهد" و به طور کامل با یک وضعیت پزشکی کلی ، با اثرات مستقیم از یک ماده روانگردان یا با هر اختلال ذهنی دیگری ( مانند اختلال استرس و اضطراب )، شرح داده نمی شود. علائم باید موجب درمان چشمگیر اختلالات یا معضلات جامعه، اشتغال یا سایر موارد عملکردی باشد. طبق پیشنهاد نمونه ای از جلسات درمانی : پروتکل درمان: این بخش به طور مختصری از برنامه ی درمانی می گوید که ما از طرح پیشنهادی Salkovskis and Warwick (Salkovskis, 1989, 1991; Salkovskis & Warwick, 1986; Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1989, 1990) ساخته بودیم. پروتکل ما در حال حاضر شامل 2 مرحله است، اولی با ارزیابی مشکل در ارتباط است و دومی شامل هسته ای از درمان بخوردار است.
فرآیند ارزیابی در 3 جلسه انجام می شود. به طور کلی پیشنهادات خارجی ( جدول 2 ) را دنبال می کند. دو جلسه ی اول برای تقویت آگاهی از مشکل با استفاده از اطلاعات کلامی که از بیمار گرفته می شود انجام می شود. موضوعات جلسه ی 1 و 2 و 3 مرحله ارزیابی: ........... ........... .......... فاز درمان : درمان، تلاش برای دستیابی با اهداف زیر است(Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1990): برنامه ی درمانی طراحی شده که در طی 10 جلسه اعمال شد، هریک حدود یک ساعت ( به جز اولی که کمی طولانی تر بود ) برای دوره یک هفته ای طول کشید. جلسات به 3 شکل مختلف تشکیل شد: فاز اول ، گسترش مدل و ایجاد سازگار ی ( جلسات 1 و2 )، فاز دوم، استراتژی های معالجه ( جلسات 3،4،5،6،7،8،) و فاز سوم، پیشگیری از عود کردن ( جلسات 9 و 10 ). توصیه شده که استراتژی های درمان متنوعی اعمال شود که برنامه با قوانین کلی ارائه شده در جدول 3-11 تهیه شود. فرموله بندی مدل و ایجاد سازگاری ( مصالحه )
1. معرفی این فرضیه که بیمار براین باور است مشکل را توضیح دهد. ( اختلال جسمانی) شرح جلسه : 1- معرفی فرضیه که بیمار باور دارد مشکلش را توضیح دهد ( اختلال ارگانیک ) . جلسه با یک سنتز از اطلاعات بیمار در رخداد های قبلی آغاز می شود ( مثلا از علائم و نشانه های او، چیزی که راجع به آن ها فکر می کند، شیوه ای که او در آن تأثیر می پذیرد ) تأکید می کند بر حقایقی که به عنوان مدارکی از وجود یک بیماری فیزیکی جدی اند. 2- پیشنهاد یک فرضیه جایگزین جدید ( مشکل اضطراب )، ممکن است یک فرضیه جایگزین جدید معرفی شود که بیمار ببیند که حقایقی وجود دارد که با بیماری ای که او ادعا می کند منطبق نیست. به منظور انجام این کار، حقیقت این است که پزشک هیچ بیماری ای را پیدا نکرده و معاینات و آزمایشات پزشکی وجود یک مشکل فیزیکی مشخص را نشان نداده اند. a. اضطراب چیست؟ اضطراب با عنوان یک احساس توصیف می شود که همه ی مردم آن را تجربه کرده و شامل کارهایی است که به عنوان یک مکانیزم هشدار دهنده زمانی که ما در وضعیتی تهدید کننده قرار داریم،فعال کننده است.
d. ارتباط بین تفکر ، احساس و رفتار. این رابطه می تواند با استفاده از یک مثال در راستای Beck et al. (1979, pp. 138-139)تشریح شود. در این مثال از بیمار دعوت شد تا خود را نیمه شب تنها در خانه تصور کند درحالیکه یک صدای بلند از اتاق دیگر می شنود. با استفاده از یک سری سوال ( به عنوان مثال چه احساس می کنید وقتی به ان فکر می کنید؟ چه اتفاقی انجام می دهید؟ ) او میخواهد ببیند که اگر او فکر می کرد در آن " یک سرقت از خانه بود"می تواند مضطرب شود و دست به انجام کاری بزند تا خطر به حداقل برسد ( مخی کردن خود یا خبر کردن پلیس) . به هر حال اگر او فکر می کرد " پنجره باز است و باد سروصدا می کند" او احساس آرام و متفاوتی را تجربه می کرد و به سادگی میخواست پنجره را ببندد. برای نشان دادن رابطه ی بین افکار، احساسات و رفتار ممکن است مفید باشد که از بعضی از موارد نگرانی درباره ی سلامتی ثبت شده توسط بیمار در دفتر یادداشت روزانه استفاده شود. به همین ترتیب، در ارتباط با علائم جسمانی ، اطلاعاتی درباره ی نحوه ی تأثیر عوامل خاص بر ظاهر و تشدید علائم و احساسات جسمانی داده شده است. برای نشان دادن این مورد، مثال هایی مانند توجه به افزایش ضربان قلب یا رنج بردن از اسهال زمانی که به ما حس عصبی دست می دهد یا بدتر شدن فرآیند التیام زخم اگر به طور مداوم آن را لمس کنیم وجود دارد. e. ارائه ی مدل رفتار شناسی از هیپوکاندریا Warwick and Slakonskis. ( توسعه و مکانیزم هایی که مشکل را حفظ می کنند با استفاده از مدل " فوبیای قلبی" شرح زیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثالی از یک نمونه ی معمول " فوبیای قلبی"( modified from Warwick & Salkovskis, 1989): f. طراحی یک مدل مشابه با نمونه ی بیمار. توضیحات قبلی بیمار را در موقعیت خوبی قرار می دهد تا آنالیز پرونده ی خود را بپذیرد در شرایطی مشابه با کسانی که وجود دارند. برای انجام این کار، نمودار های توضیحی ایجاد می شوند که شامل اطلاعات مربوط جمع آوری شده در طی ارزیابی اند ، همیشه سعی می شود تا بیمار فعال شود. در مواردی که بیمار هیچ باوری به جایگزینی پیشنهاد ندارد، اگر او تا به حال حتی یک درصد شک داشته باشد که باور او به رنج بردن از یک بیماری خاص ممکن است اشتباه باشد.معالج اشاره میکند به اینکه آیا تا به حال فکر کرده است حتی برای یک نمونه معالجه که نشانه ها ممکن است به شیوه ای غیر از یک بیماری جدی تشریح شوند. 3- تکلیف خانه . بیمار تصاویر جذابی در طی جلسه گرفته است و برای تکلیف خانه از او خواسته می شود در باره ی آن ها فکر کند و لیستی از ایده ها درباره ی اینکه با کدام موافق است و با کدام مخالف و در مورد کدام دچار شک و تردید است و یا میخواهد بحث کند تهیه کند. یک جنبه ی حیاتی در طول فرآیند درمان، تمایل بیمار هیپوکاندریک به انتخابی بودن توجه به اطلاعاتی است که منطبق بر باورهای وی از بیماری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از این جهت و برای حفظ بازخورد ثابت، توصیه می شود از بیمار خواسته شود که سوالات اصلی مطرح شده در جلسه و همچنین ایده هایی که راجع به آن ها فکر میکند را خلاصه کند. صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود برچسب ها : پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) ، [ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 21:12 ] [ موسوی ] [48 بازدید]
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ طراحی : پیچک ] [ قدرت گرفته از : بلاگ یو ] |